اجرای قانون بازنشستگی پیش ازموعد موجب خروج نیروهای مجرب شد
نوشته شده توسط : gogos

' محمد رضا مسلمی ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اساس این تجربه دولت در لایحه بودجه سال 1391 دو شرط جدید برای استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد وضع كرده كه در صورت تصویب آن در مجلس شورای اسلامی ، اثرات منفی این قانون به حداقل خواهد رسید .

وی افزود: شرط اولی كه در لایحه برای استفاده از بازنشستگی پیش از موعد دیده شده ، حذف سنوات ارفاقی است ، به این ترتیب دولت كاركنان با تجربه خود را تشویق به خروج از دستگاههای دولتی نمی كند .

مسلمی در ادامه با اشاره به شرط دوم استفاده از قانون بازنشستگی پیش از موعد ، اظهار داشت : شرط دوم مربوط به دستگاهها است ، دستگاهها در صورت موافقت با تقاضای بازنشستگی پیش از موعد كاركنان خود ، با حذف پست سازمانی وی نیز موافقت می كنند و در این صورت اجازه جذب نیروی جدید بعنوان جایگزین نیروی بازنشسته شده را نخواهند داشت .

وی افزود: این شرط نیز منطقی است ، چرا كه اگر دستگاه نیاز به كارمند دارد ، نباید با تقاضای بازنشستگی زود هنگام كارمند با تجربه خود موافقت كند .

مسلمی گفت: یكی از اهداف تدوین قانون بازنشستگی پیش از موعد ، كمك به اشتغال جوانان بود ولی در اجرا شاهد هستیم افرادی كه با پنج سال سنوات ارفاقی از دستگاههای دولتی بازنشسته می شدند ، بلافاصله به شكل های مختلف مشغول به كار می شوند و جای جوانان جویای كار را می گیرند .

مدیر كل دفتر جبران خدمات یاد آور شد كه دولت هنگام تمدید قانون بازنشستگی پیش از موعد در مجلس شورای اسلامی با این طرح مخالفت كرد ، ولی با توجه به تصویب مجلس، این قانون بمدت پنج سال ( 90 - 94 ) تمدید شد .

گفتنی است براساس قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب 1386، به دولت اجازه داده می‌شود كاركنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه ها و موسسه های دولتی را كه حداقل 25 سال سابقه خدمت داشته باشند با حداكثر 5 سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای كاركنان و موافقت دستگاه متبوع خود بازنشسته شوند.

براساس این قانون ،پاداش پایان خدمت این كاركنان براساس 30 سال قابل پرداخت است .

همچنین،حداقل سنوات قابل قبول برای استفاده بانوان شاغل از این حكم بیست سال بوده و حداكثر سنوات ارفاقی آنان پنج سال خواهدبود .

بر اساس رأی مجلس، قانون بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت مصوب 5/6/1386 از تاریخ اتمام مهلت اجرای آن به مدت پنج سال ( از سال 1390تا 1394)تمدید ‌شد.

در لایحه بودجه سال 1391 نیز پیشنهاد شده است : بازنشستگی پیش از موعد كاركنان دولت با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز موضوع مواد 52 و 53 قانون محاسبات عمومی و بدون سنوات ارفاقی و مشروط به حذف پست سازمانی مجاز است.

اجرای این حكم از محل منابع دستگاه‌ها و واگذاری سهام و سهم‌الشركه دولتی و سایر اموال دولتی و یا منابع حاصل از واگذاری آن قابل پرداخت است.

اقتصام ** 1579 1568





:: برچسب‌ها: جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: