روزهای زندگی بر اساس روایتی حقیقی ساخته شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش بامداد شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری فیلم سینمایی 'روزهای زندگی' در سالن سعدی برج میلاد برگزار شد.

پرویز شیخ طادی كارگردان این اثر سینمایی در این نشست گفت: این فیلم براساس اتفاقات حقیقی یك بیمارستان صحرایی به تصویر كشیده شد كه پس از اعلام پایان جنگ تحمیلی مورد تهاجم دشمن قرار گرفته بود.

وی یادآور شد: این اثر سینمایی به نوعی ادای دین به همه پزشكان و پرستارانی است كه در دوران دفاع مقدس از جان مایه گذاشته و در دفاع از میهن ایستادگی كردند.

كارگردان فیلم سینمایی روزهای زندگی تصریح كرد: در بخش هایی از این اثر سینمایی شاید جزییات رعایت نشده باشد اما در بخش های مربوط به عمل جراحی از كارشناسان پزشكی مشاوره گرفتیم.

شیخ طادی تصریح كرد: اشتباهات موجود در این اثر سینمایی را می پذیرم و به دنبال توجیه مشكلات نیستم.

سعید سعدی تهیه كننده این اثر سینمایی نیز تاكید كرد: ساخت فیلم سینمایی روزهای زندگی برای ما به نوعی تكلیف و ادای دین به رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس بود.

وی افزود: تلاش ما بر این بود این اثر سینمایی براساس تصاویر حقیقی شكل گیرد و شخصیت های این اثر برای مخاطبان باورپذیر باشد.

محمد تقی فهیم منتقد و نویسنده سینمای ایران نیز گفت: فیلم سینمایی روزهای زندگی، گامی رو به جلو در كارنامه هنری شیخ طادی محسوب می شود.

وی افزود: طراحی صحنه ها در این فیلم بسیار حرفه ای است و غیر از صحنه هایی كه جزییات در آن دیده نمی شود طراحی اغلب بخش های این اثر قابل قبول است.

این منتقد سینما تصریح كرد: جنبه های ایثارگری در این اثر سینمایی موجب شده تا فقدان داستان در آن به چشم نیاید هرچند كه اگر این مشكل در فیلم روزهای زندگی وجود نداشت، فیلم بهتر می شد.

فهیم اضافه كرد: فیلمساز در بخش هایی از فیلم اسیر كلیشه ها می شود كه از جمله این بخش ها می توان به نبرد در زمان بیرون آمدن از تونل اشاره كرد.

هنگامه قاضیانی بازیگر این فیلم نیز در ادامه این نشست تاكید كرد: من چیزی از دوران دفاع مقدس نمی دانستم اما حضور در این فیلم موجب شد تا به درستی از اتفاقات این دوران مطلع شوم.

وی تصریح كرد: حضور در این اثر سینمایی در نقش مقابل حمید فرخ نژاد در طول فیلم شكل گرفت و عوامل همه تلاش خود را برای خلق اثری ماندگار به كار بستند.

فیلم سینمایی 'روزهای زندگی' جمعه شب در سالن همایش های برج میلاد به نمایش عمومی رسید.

سی امین جشنواره فیلم فجر تا 23 بهمن ماه در تهران برپا است.

فراهنگ**1983**1597





:: برچسب‌ها: ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: