رونمایی از چند دستاورد هسته ای ایران /محك زدن مدعیان آزادی و دموكراسی منطقه با معیار مخالفت با رژیم صهیونیستی
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'محمود احمدی نژاد' در اجتماع با شكوه راهپیمایان 22 بهمن با اشاره به پیشرفت های علمی و فناوری كشورمان گفت: در بخش هسته ای طی چند سال اخیر دستاوردهای عظیمی برای ملت ایران حاصل شده است.

رییس‌جمهوری در بخش مهم دیگری از سخنان خود خطاب به دولت‌ها و كشورهای منطقه تاكید كرد كه آمریكا و غرب دوستان وفاداری نیستند.

دكتر احمدی نژاد با تاكید بر اهمیت هوشیاری همه ملت‌ها و سیاستمداران منطقه گفت: همه باید هوشیار باشند، تحولات بزرگی در حال رخ دادن است و باید صداقت و صلاحیت همه گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی را پس از ایمان به خدا و پاكی با معیارهای مخالفت و ضدیت آشكار آنها با نظام سلطه و دخالت آمریكا و غرب در منطقه و همچنین حمایت از ملت مظلوم فلسطین و مخالفت با اشغال سرزمین فلسطین و نیز مخالفت با وجود رژیم صهیونیستی مورد سنجش قرار داد.

وی با تاكید بر اینكه تمام مشكلات امروز منطقه از ناحیه سلطه‌ آمریكا و به خاطر وجود رژیم صهیونیستی است، متذكر شد: اگر كسی آمد و گفت طرفدار ملت‌ها، آزادی و دموكراسی است، ولی در برابر سلطه آمریكا و رژیم صهیونیستی و نظام سلطه سینه سپر نكرد و یا با آنها ارتباط پنهانی برقرار كرد، همه باید بدانند كه او یك دروغگوی بزرگ است.

**فشار غرب و پیشرفت بیش از پیش ایران

رییس جمهوری درباره پیشرفت ملت ایران در عرصه های مختلف گفت: ملتهای جهان شاهد بودند مستكبران در بخش هسته ای همه عرصه ها را علیه ایران اسلامی تنگ كرده و فشارها را ادامه دادند تا ملت ایران به پیشرفت هسته ای دست نیابد، اما امروز نه تنها این ملت هسته ای شده بلكه توانسته بخش مهمی از نیازهای خود را نیز در این زمینه تامین كند.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد به فضل الهی در آینده نزدیك همه نیازهای كشور توسط دانشمندان ایرانی در داخل تامین می شود.

** صادرات غیرنفتی تا پایان سال از مرز 43 میلیارد دلار خواهد گذشت

رییس جمهوری گفت تا پیش از انقلاب، صادرات غیرنفتی كشور سالانه 500 میلیون دلار بود كه این میزان در سال 1383 به 7.5 میلیارد دلار رسید.

وی افزود: طی 10 ماه امسال، صادرات غیرنفتی كشور از مرز 35 میلیارد دلار گذشت و با توجه به روند رو به رشد آن، انتظار می رود تا پایان سال از مرز 43 میلیارد دلار نیز بگذرد.

احمدی نژاد همچنین به روند نزولی واردات كشور طی سالهای اخیر اشاره و خاطرنشان كرد حجم واردات كنترل شده بطوری كه طی 10ماهه امسال شاهد كاهش پنج درصدی آن بوده ایم.

وی روند افزایش میزان صادرات غیرنفتی را كه نشان دهنده فعالیت اقتصادی و تولیدی كشور است یك معجزه خواند و گفت: در بخش علمی امروز شاهد یك نشاط و جهش علمی در كشور هستیم.

رییس قوه مجریه افزود: قبل از انقلاب سالانه حداكثر 300 مقاله علمی داشتیم كه در طول پنج سال برنامه چهارم تعداد مقالات علمی ثبت شده در مراجع جهانی از مرز 34 هزار و 800 مقاله عبور كرده است.

احمدی نژاد با بیان اینكه امروز بورس ایران از فعال ترین بورس های دنیاست، گفت: این نشان دهنده نشاط و رونق اقتصادی كشور است.

وی كوچك سازی 10 درصدی حجم دولت طی چند سال اخیر را در حالی كه همیشه در حال بزرگتر شدن بود یادآور شد و گفت: چهار وزارتخانه نیز طی یك سال در دیگر وزارتخانه ها ادغام شده است.

رییس جمهوری اظهار داشت طی سالهای اخیر تلاش شده تا ریخت و پاشها كاهش یابد ، با این حال برخی تخلفات و سوء استفاده ها هنوز بطور كامل از بین نرفته ولی با افتخار اعلام می كنم كه دولت جمهوری اسلامی ایران پاكترین دولت در همه دنیا است.

رییس جمهوری رونق ساخت و ساز از طریق مسكن مهر را از دیگر اقدامات بزرگ انجام شده در چند سال اخیر برشمرد و گفت: بیش از یك میلیون و 400 هزار مسكن روستایی و بیش از این تعداد نیز در شهرها طی چند سال اخیر نوسازی شده است.

وی با یادآوری اینكه امروز جمهوری اسلامی ایران از صادركنندگان برق در منطقه است، گفت: تا سال 1357 ، فقط 688 میلیارد تومان سرمایه گذاری صنعتی شده بود كه این میزان تا سال 1384 به 21 هزار میلیارد تومان رسید.

وی خاطرنشان كرد، در حال حاضر سرمایه گذاری صنعتی در كشور از مرز 100 هزار میلیارد تومان گذشته است.

**سفرهای استانی دولت گامی به سوی عدالت

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای استانی دولت های نهم و دهم اشاره كرد و گفت : این سفرها نه تنها سبب تحكیم وحدت و انسجام ملی شد بلكه گامی به سوی عدالت و ساختن همه ایران بود طوری كه تمام منابع دولت و ملت و نگاه عادلانه را برای همه سرزمین ایران توزیع كرد.

وی 'ایجاد صندوق توسعه ملی'را ازدیگر اقدامات بزرگ دولت برشمرد وگفت : طی 50 سال اخیر همه ساله تمام درآمدهای نفتی در كشور هزینه می شد و حتی در برخی از سالها استقراض برای تامین مخارج دولت صورت می گرفت ؛ اما از سال گذشته با همكاری مجلس شورای اسلامی صندوق توسعه ملی تشكیل شد.

وی افزود: با تشكیل این صندوق 20 درصد كل درآمد نفتی در آن ذخیره شد ضمن آنكه از سال دوم به بعد نیز سه درصد دیگر نیز به آن اضافه و در این صندوق ذخیره خواهد شد.

رییس جمهوری به ذخیره 30 میلیارد دلاری موجود در صندوق توسعه ملی در یكسال اخیر اشاره كرد و گفت: از این اعتبارات برای ساختن و پیشرفت كشور و همچنین ایجاد اشتغال استفاده خواهد شد.

احمدی نژاد به حضور و اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در عرصه های جهانی اشاره كرد و گفت: ملت ایران در همیه زمینه ها الهام بخش و اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: حضور فعال و برخورد از موضع عدالت و قدرت برای تقویت صلح و امنیت در جهان ، رویكرد كشورما در عرصه جهانی بوده است.

رییس جمهوری تاكید كرد ملت ایران موفق شد گفتمان حاكم بر جهان را كه سلطه طلبی و خودخواهی بود به سمت عدالت، توحید و آزادی تغییر دهد.

احمدی نژاد با بیان اینكه امروز خواسته همه عالم، 'آزادی، عدالت و توحید' است، گفت: یكی از مهمترین اقدامات ملت ایران، شكستن یك بت مدرن یعنی رژیم صهیونیستی بود.

وی یادآورشد: استعمارگران برای سلطه بر جهان بت رژیم صهیونیستی را درست كردند درحالی كه این بت از یك داستانی به نام 'هولوكاست' سرچشمه گرفته است.

رییس جمهوری تصریح كرد، ملت ایران با شجاعت و هوشمندی توانست هیمنه این بت را شكسته و زمینه آزادی ملتهای غرب را فراهم كند.

وی با بیان اینكه اكنون در ابتدای راه هستیم ، خاطرنشان كرد، باید برای رسیدن به قله ها و آرمانها با تقوای الهی و وحدت و مجاهدت بیشتر، تلاش كنیم.

**ملت ایران قطعا به همه اهداف و آرمانهای خود دست خواهد یافت

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر اینكه ملت ایران ملتی تاریخ ساز است كه قطعا آینده جهان را دگرگون خواهد كرد، اظهار داشت: ملت ایران به تمامی اهداف و آرمانهای خود كه اهداف و آرمانهای فطری بشریت است، دست خواهد یافت.

دكتر احمدی نژاد در ادامه سخنرانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن، خود را همچون قطره ای در اقیانوس ملت ایران توصیف كرد و گفت: ملت ایران همواره نشان داده كه در صحنه های حساس پای آرمانهای انقلاب ایستاده و از آن دفاع می كند.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: امروز نیز مثل همیشه همه ملت آمده اند، تا همانند رودخانه ای عظیم پلشتی ها را شسته و نشان دهند با اراده و عزم خود در مسیر آبادانی، عزت و استقلال كشور تلاش خواهند كرد.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه ملت ایران با حضور در صحنه های مختلف انقلاب همواره توطئه های مستكبران و سلطه طلبان را خنثی كرده است، گفت: همه چیز انقلاب، همین ملت ایران و حضور مردم در صحنه است و امروز نیز می بینیم كه مردم به صورت خودجوش از ساعات اولیه صبح در خیابان ها حضور دارند و مطمئنم كه ملت ایران آینده را خواهد ساخت.

**جایگاه مهم ایران در علوم پیشرفته

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود به تشریح پیشرفت های كشور در بخش های مختلف علمی، فناوری و پزشكی پرداخت و افزایش تعداد مقالات علمی ایران در مجامع جهانی و همچنین در حوزه های نانو تكنولوژی و بیوتكنولوژی را مورد اشاره قرار داد.

احمدی نژاد بابیان اینكه جمهوری اسلامی ایران امروز در علوم پیشرفته دارای جایگاه مهمی است، تصریح كرد: طی 4 سال آینده رتبه علمی كشور در بخش های مختلف علمی به جایگاه 5 تا 6 دنیا ارتقا می یابد.

وی خاطرنشان كرد: امروز در علوم پیشرفته توانسته ایم به نحوی اقدام كنیم كه رتبه كشور در حوزه نانوتكنولوژی از 37 به 12 صعود كرده است، ضمن آنكه در حوزه بیوتكنولوژی دارای رتبه نخست منطقه هستیم.

احمدی نژاد یادآور شد كه رتبه جمهوری اسلامی ایران در بخش بیوتكنولوژی درگذشته 33 بوده كه امروز به رتبه 14 دنیا ارتقا یافته است.

رییس جمهوری همچنین اظهار داشت كه نه تنها بسیاری از داروهای نوتركیب مورد نیاز كشور از سوی متخصصان ایرانی ساخته می شود، بلكه بخشی از آن نیز به كشورهای دیگر صادر می شود.

رییس جمهوری گفت: اكنون در بخش پزشكی، به موقعیتی دست یافته ایم كه به جای اعزام بیماران برای درمان به خارج، از كشورهای دیگر برای درمان به ایران سفر می كنند.

وی ساخت ماهواره و ماهواره بر و بومی سازی آنها در كنار ایستگاه های كنترل زمینی را از دستاوردهای چند سال اخیر كشور برشمرد و افزود: امیدواریم كه طی چند سال آینده ماهواره دیگری از جمهوری اسلامی ایران در مدار 36 هزار كیلومتری زمین قرار گیرد.

رییس قوه مجریه در ادامه سخنان خود اجرای اصل 44 قانون اساسی را از دیگر اقدامات بزرگ در حوزه اقتصادی ایران طی چند سال اخیر دانست و اضافه كرد: با اجرای این قانون سهام عدالت به بیش از 40 میلیون نفر داده شده است ضمن آنكه 5میلیون نفر دیگر نیز در دست شناسایی برای دریافت این سهام هستند.

احمدی نژاد اجرای موفق قانون هدفمندسازی یارانه ها و دستاوردهای خوب حاصل از آن را مورد اشاره قرار داد و گفت: طی یكسال اجرای این قانون، فقط در مصرف بنزین بیش از 15 میلیارد دلار صرفه جویی شده است.

**كاهش فاصله طبقاتی، دستاورد اجرای قانون هدفمندی یارانه ها

احمدی نژاد كاهش فاصله طبقاتی را از دیگر نتایج اجرای این قانون ذكر كرد و گفت: اكنون ضریب جینی (عدد نشان دهنده كاهش فاصله طبقاتی) به 37/0 كاهش یافته است ضمن آنكه از وارد كننده بنزین طی یكسال گذشته اكنون تبدیل به صادركننده بنزین، گازوییل و سایر فرآورده های نفتی شده ایم.

** آزادی، عدالت و پیشرفت حق همه ملت های عالم است

رییس جمهوری اسلامی ایران ، 'آزادی، عدالت ،پیشرفت و اعمال حاكمیت ملی و كرامت را حق همه ملت های عالم' دانست و گفت: این یك اصل خدشه ناپذیر ملت ایران است كه بر آن پافشاری می كند زیرا همه ملت ها حق دارند آزاد بوده ، پیشرفت كرده و عزت و احترام آنها حفظ شود.

احمدی نژاد' تصریح كرد كه به دست آوردن این حق، با روشن بینی، ‌كار و تلاش حاصل می شود.

رییس جمهوری خطاب به ملتهای عالم گفت: آزادی و دموكراسی هرگز از لوله تفنگ و بمباران ناتو بیرون نخواهد آمد.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه دخالت كشورهای مستكبر، ملتها را به آزادی نمی رساند، گفت: استكبار اگر یك دلار برای كشوری هزینه كند، انتظار دارد صدها دلار از آنان غارت كند.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد استكبار برای ملتها چیزی جز كشتار و خرابی به ارمغان نمی آورد.

** هشدار به دولتهای منطقه

رییس جمهوری به دولتهای منطقه هشدار داد كه دشمن به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف افكنی در منطقه است. در واقع استكبار از یك طرف به دنبال نجات رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر به دنبال ایجاد تفرقه میان دولتها، ملتها و مذاهب مختلف است.

احمدی نژاد یادآور شد:برخی دولتهای منطقه كه تاكنون درعمر خود انتخاباتی نداشته اند اكنون با هم جمع شده و با كمك آمریكا با صدور قطعنامه می خواهند برای كشورهای دیگری نسخه آزادی بپیچند.

وی راه اصلاح كشورهایی را كه چنین اقداماتی انجام می دهند بازگشت به ملتها و احترام به حقوق آنها دانست و گفت : در غیر این صورت كسانی كه امروز در كنار آمریكا و كشورهای دیگر به خط مقاومت و كشورهای آزاد فشار می آورند، بدانند كه فردا نوبت آنها خواهد بود.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد: آمریكا و غرب نشان دادند كه فقط به فكر منافع خود هستند و نباید به عنوان دوست وفادار به آنها اعتماد كرد زیرا برای رسیدن به منافع خود، دیگران را فدا می كنند.

**ملتها هوشیار باشند

وی با بیان اینكه ملتها و سیاستمداران باید هوشیار باشند و تحولات بزرگی درحال رخ دادن است، افزود:باید صداقت گروه ها و شخصیت های سیاسی را سنجید.

احمدی نژاد سنجش كشورهای منطقه را جز ایمان به خدا و پاكی ، مخالفت و ضدیت آشكار با سلطه آمریكا و غرب به منطقه و اشغال سرزمین فلسطین و وجود رژیم جعلی صهیونیستی برشمرد و گفت : همه مشكلات در منطقه از ناحیه سلطه آمریكا و به دلیل وجود رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح كرد: اگر كشوری اعلام كرد طرفدار آزادی و دموكراسی ملتها است اما در برابر سلطه آمریكا و رژیم صهیونیستی سینه سپر و یا بطور پنهانی با این رژیم ارتباط برقرار كرد، او یك دروغگوی بزرگ است.

**غرب مساله هسته ای را بهانه كرده است

رییس جمهوری اظهار داشت : همه دیكتاتورهای منطقه و جهان با پشتیبانی آمریكا و رژیم صهیونیستی ایجاد شده و امروز علیه ملت ایران بسیج شده و با لحن توهین و تهدید با ملت ایران سخن می گویند.

احمدی نژاد با بیان اینكه به آنها نصیحت می كنم روش خود را اصلاح كنند، افزود: آنها باید تاریخ ، جغرافیا و تمدن ایران را مطالعه كرده و بدانند این ملت چه سابقه، فرهنگ و قدرتی دارد.

وی افزود: استكبار با پیشرفت جمهوری اسلامی مخالف بوده و از این رو مساله هسته ای را بهانه كرده است.

**همواره آماده مذاكره هسته ای در چارچوب عدالت و احترام هستیم

رییس جمهوری با بیان اینكه در موضوع هسته ای همواره آماده مذاكره در چارچوب عدالت و احترام هستیم، افزود: آنها هر روز با بهانه ای دور هم جمع شده و علیه كشورمان قطعنامه صادر می كنند.

وی به آنها هشدارداد كه اگر با زبان زور و توهین با ملت ایران سخن بگویند، ملت ایران هرگز در برابر آنها تسلیم نخواهد شد.

احمدی نژاد تنها راه برای آنها (غرب) را احترام به حقوق ملت ایران و بازگشت به میز مذاكره دانست و گفت : هر راهی غیر از این ، نتیجه ای جز شكست بیشتر برای آنها نخواهد داشت.

وی ادامه داد: به شما نصیحت می كنم دست از دخالت در منطقه و حمایت از رژیم صهیونیستی بردارید زیرا این روش ها مانند خودروی فرسوده ای است كه هزینه بیشتری دارد.

وی خطاب به آنها گفت: اجازه دهید فلسطین و قدس آزاد و ملت فلسطین از حقوق خود بهره مند شود ،‌ممكن است با ادامه روشهای گذشته، چندسالی به پیشرفت و دستاوردهایی برسید اما دلسوزانه اعلام می كنم كه طوفان بیداری جهانی در راه است.

احمدی نژاد به غرب هشدار داد كه اگر به ملتها نپیوندند در آن صورت این طوفان ریشه ظلم و ستم را از جهان برخواهد كند.

رییس جمهوری خاطرنشان كرد، بعداز آنكه ماركسیم به پایان رسید اكنون صدای شكستن استخوانهای نظام های سرمایه داری در جهان طنین انداز شده است.

وی با بیان اینكه جهان نیازمند نظم جدیدی است كه رفاه و عدالت را برای همه انسانها تامین كند، افزود: انسان نیازمند حاكمیت جهانی است كه براساس یگانه پرستی ،‌ عدالت ، علم ، عشق و محبت باشد و كرامت همه انسانها را به رسمیت بشناسد.

احمدی نژاد با تاكید بر اینكه برپایی عدالت در جهان فقط از طریق حاكم صالح و عادل امكان پذیر است، افزود: از زبان ملت ایران و ملت های آزاده جهان اعلام می كنم كه جایگزین نظم ناعادلانه و ضد بشری كنونی در جهان چیزی جز 'جامعه كامل مهدوی(عج)' نخواهد بود.

** انقلاب اسلامی از جنس نهضت پیامبر گرامی اسلام (ص) است

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تصریح كرد انقلاب اسلامی ملت ایران از جنس نهضت پیامبر گرامی اسلامی(ص) است.

احمدی نژاد گفت: انقلاب عظیم اسلامی برای برقراری توحید،عدالت، عشق، محبت، علم و سعادت برای همه انسان ها و ملت ها شكل گرفته است.

رییس جمهوری با بیان اینكه انقلاب اسلامی هرگز برای برپایی یك امپراطوری و تسلط بر دیگران برپا نشده افزود: انقلاب اسلامی بر تحقق آرمان های الهی و حاكم شدن ارزش هایی نظیر یگانه پرستی، عدالت، علم ،‌محبت و سعادت برای همگان شكل گرفته است.

احمدی نژاد با بیان اینكه یگانه پرستی و عبودیت نخستین عامل برای رسیدن انسان به كمال و سعادت است، یادآور شد: نخستین دعوت پیامبران الهی به توحید و عبودیت بوده است چرا كه همه زیبایی ها، ارزش های انسانی و الهی، همه خیرات و بركات در سایه توحید و عبودیت خدای یگانه به دست می آید.

وی عبودیت و آزادی را دو روی یك سكه خواند و گفت: تا انسان به اوج عبودیت خدا نرسد، آزادی را تجربه نخواهد كرد.

احمدی نژاد اضافه كرد: به هر اندازه انسان از بند خودخواهی ها، هواهای نفسانی، ظلم ها، سیطره قدرتها و سلطه گران آزاد شود، به همان نسبت به خدا نزدیك خواهد شد.

رییس جمهوری در ادامه عدالت را پایه و سكوی حركت انسان به سمت قله های كمال و ایجاد جامعه سعادتمند توصیف و تصریح كرد: بدون عدالت حقیقت انسان شكوفا نمی شود.

وی با تاكید بر اینكه بدون عدالت زندگی سعادتمند برپا نخواهد شد، گفت: همه پیامبران مامور به عدالت بوده اند، همه آنها آمدند تا بسترهای ذهنی و اجتماعی را به گونه ای فراهم كنند كه بشریت قیام به عدالت كند.

رییس جمهوری علم را از یكی دیگر از عوامل رسیدن انسان به كمال و سعادت ذكر و خاطرنشان كرد: همه پیامبران بشر را دعوت به علم كرده و دروازه های علم را به روی بشر باز كرده اند.

عشق و محبت از دیگر عواملی بود كه رییس جمهوری آن را نكته ای مهم برای رسیدن انسان به سعادت دانست و گفت: بدون عشق و محبت، انسان به كمال و سعادت نخواهد رسید.

احمدی نژاد توحید، عبودیت، عدالت، علم و مهرورزی را ارزشهای جهانی دانست كه منطبق بر فطرت الهی و انسانی است.

به گفته وی، در هر نقطه دنیا، با هر انسانی گفت و گو شود با این ارزشها آشنا و طالب آن است و همه ارزشهای الهی و انسانی از راه دین و استقرار ارزشهای دینی در جهان حاكم خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان اینكه همه پیامبران آمدند تا ارزشهای الهی را ترویج كنند،گفت: همه پیامبران یك دین وحقیقت را آورده اند البته متناسب با ظرفیت انسان و در شرایط زمان دین را معرفی كرده اند و در نهایت كمال و نقطه نهایی دین توسط پیامبر گرامی اسلامی عرضه شده است.

سیام**9012 1568





:: برچسب‌ها: شب , برلین , مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: