تهیه كننده فیلم راه بهشت خواستار حمایت جدی از فیلم های دینی شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، محمدتقی انصاری در نشست نقد و بررسی فیلم راه بهشت در سی امین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: از چند سال قبل داستان عشق زیبای مصعب ذهن من را به خود مشغول كرده بود و هم از نظر مایه های دراماتیك و هم از نظر معنویت برایم جذابیت داشت.

وی ادامه داد: خواستم با ساختن این فیلم خدمتی در جهت سینمای دینی كرده باشم و از مهدی صباغ زاده برای ساختن آن دعوت كردم و همه عوامل فیلم بدون چشم داشت و با عشق و علاقه برای ساخته شدن این اثر همكاری كردند.

تهیه كننده فیلم راه بهشت گفت: قرار بود بنیاد سینمایی فارابی 50 درصد بودجه فیلم را تامین كند اما به دلیل اینكه ما در این نهاد كسی را نداشتیم نه تنها یك ریال برای ساختن فیلم به ما ندادند بلكه كرایه دوربینی كه از آن ها گرفته بودیم را هم به این بنیاد پرداخت كردیم.

انصاری تصریح كرد: بررسی كارنامه بیناد فارابی ضروری است تا مشخص شود بودجه این نهاد برای ساخته شدن چه فیلم هایی و با چه رابطه هایی هزینه می شود.

وی اظهار داشت: در 10 سال گذشته با ساخته شدن فیلم های ضعیف ذائقه مخاطب تغییر كرده است و حالا می گویند كه ما به سینماگران آزادی داده ایم كه در مورد هر موضوعی كه می خواهند فیلم بسازند.

مهدی صباغ زاده كارگردان فیلم راه بهشت درباره نشست های نقد و بررسی فیلم ها در جشنواره فجر گفت: عوامل فیلم ها برای ساخته شدن این آثار زحمات زیادی می كشند اما در نشست ها به راحتی كیفیت فیلم آنها زیر سوال می رود و فرصتی برای اكران مناسب به این فیلمساز ان نمی دهند.

وی ادامه داد: در نشست ها از برخی فیلم ها هم با توافقی از پیش تعیین شده به صورتی هماهنگ حمایت می شود. در مجموع به نظر من منتقدین حق ندارند پیش از اكران یك فیلم آن را نقد كنند و این موضوع توهین به سینمای ایران است.

شهرام خرازی ها كه به عنوان منتقد در این جلسه حضور داشت نیز گفت: ایران تنها كشور صاحب سینما در خاور میانه است و با این شرایط ما باید روی فیلم های ملی و تاریخی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: این در حالی است كه فیلم هایی مثل راه بهشت با مضمون مذهبی حتی در اكران هم شرایطی مشابه فیلم های كمدی و ضعیف به دست نمی آورند و هیچ حمایتی از آنها نمی شود.

عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران درباره فیلم راه بهشت اظهار داشت: بازسازی برخی صحنه هایی كه در فیلمی نظیر محمد رسول الله مشابه آنها را دیده بودیم برای من جالب بود، اما فیلمنامه راه بهشت ضعف هایی داشت كه باعث شده بود برای برخی اتفاقات پیش زمینه ای وجود نداشته باشد.

فیلم راه بهشت به كارگردانی مهدی صباغ زاده آخرین فیلم بخش مسابقه بود كه امشب در مركز همایش های برج میلاد (سینمای رسانه ها) اكران شد.

در این فیلم امین زندگانی، نسرین مقانلو و رضا رویگری بازی می كنند.

2024





:: برچسب‌ها: رودخانه , خانه , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: