بازتاب موفقیت دانشمندان و پژوهشگران ایرانی، دستمایه تولید آثار هنری قرار گیرد
نوشته شده توسط : gogos

سیدمحمد حسینی، شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر كه در تالار وحدت برگزار شد، پیش از سخنرانی خود از استاد جمشید مشایخی، كه در مراسم پاسداشت خود در این جشنواره، یاد شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس را در روز 22 بهمن ماه گرامی داشت تقدیر و تشكر كرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به مناسب سی و سومین سالگرد پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی گفت: این حضور پرشور و دشمن شكن مردم بار دیگر عظمت ایرانیان، جدیت در حمایت از آرمان های انقلاب و ولایتمداری آنها را به جهانیان نشان داد.

وی ضمن اشاره به اجرای سرود 'ای ایران' در مراسم اختتامیه تئاتر فجر تاكید كرد: پخش این سرود علاوه بر بازتاب ایمان مردم به سرافرازی میهن شان نشان دهنده این نكته بود كه عناصری مانند عزت، شكوه و صلابت از مهمترین اصول مردم انقلابی ایران است كه به تك تك افرادی كه در این جامعه زندگی می كنند تعلق دارد.

حسینی با بیان آنكه ایران و ایرانی همواره در تاریخ و تمدن جایگاه باشكوهی داشته است گفت: مردمان این سرزمین انقلابی و اسلامی، امروز نیز مانند گذشته در كشاورزی، صنعت، علوم هسته ای، تكنولوژی های 'نانو'، دستیابی به ساخت و بهره برداری از ماهواره و... پیشرفت های بسیار مطلوبی داشته اند.

وی ادامه داد: همچنان كه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن تصاویر ایثار، شهادت، جوانمردی، ایستدگی و مقاومت در قالب تولی آثار سینمایی و نمایشی دستمایه تولیدات فاخر و ارزشی هنرمندان این سرزمین قرار گرفت، توفیقات دانشمندان و پژوهشگران امروز ایرانی نیز می تواند برای تولید آثار متنوع هنری در اختیار هنرمندان مستعد و متعهد كشورمان قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فیلم 'شور شیرین' از جمله آثار حاضر در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر كه مربوط به زندگی شهید كاوه، از سرداران رشید دوران هشت سال دفاع مقدش بود گفت: امروز نیز لازم است نخبگان جامعه ما در تمامی عرصه ها مورد تكریم قرار بگیرند كه این مهم می تواند از الویت های آثار تولیدی هنرمندان سرزمین ما باشد.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر امسال اهتمام ویژه ای به نمایش های هنرمندان شهرستانی داشت و بخش بین الملل این رویداد نیز توانست علاوه بر رونق بخشی بیشتر به این جشنواره، مورد توجه مخاطبان و اهالی هنر قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاكید بر آنكه برای برگزاری هر چه بهتر و كیفی تر جشنواره تئاتر فجر در سال آینده، مسوولان و دست اندركاران هنر نمایش نباید فرصت ها را از دست بدهند گفت: در همین راستا لازم است فعالیت دبیرخانه سی و یكمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از فردا كار خود را آغاز كند.

وی با بیان آنكه برخی بر این باورند كه برگزاری همزمان دو جشنواره بین المللی تئاتر و فیلم فجر ناهماهنگی ها و تداخل های غیر قابل پیشی بینی را به وجود می آورد كه برگزاری كیفی این دو رویداد را تحت الشعاع خود قرار می دهد گفت: با بازدیدهایی كه به شخصه از این دو جشنواره داشتم شاهد استقبال بسیار چشمگیر مخاطبان و هنرمندان از این دو جشنواره بودم.

وی ادامه داد: اما با این حال از آقای شاه آبادی، معاون هنری وزارتخانه درخواست می كنم در برنامه یزی سال آینده ترنیبی اتخاذ كنند تا جشنواره تئاتر فجر از ابتدای بهمن ماه كار خود را آغاز كند تا كمترین تداخل را با جشنواره فیلم فجر داشته باشد تا هنرمندان و مخاطبان تئاتر تئاتر نیز بتوانند بیشترین استفاده را از فضای این دو رویداد بزرگ هنری داشته باشند.

سی امین جشنواره بین المللی تئاتر فجر كه از پنجم بهمن ماه آغاز شده بود با معرفی برگزیدگان در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین الملل، 22 بهمن ماه به كار خود پایان داد.

فراهنگ**ا.خ





:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: