جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران درآتن برگزار شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا دراین مراسم كه با تلاوت آیاتی از كلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و جمهوری یونان شنبه شب در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات ملی یونان برگزار گردید، ابتدا، متن پیام ' محمد باقر خرمشاد' رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توسط ' محمد رضا پاكروان ' وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران قرائت گردید.

رئیس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی در این پیام گفته است: ایران اسلامی به رهبریت مقام معظم رهبری و با حمایت همه جانبه ملت شریف ایران به رغم بدخواهی دشمنان، راه پیشرفت را طی می كند و در تمام صحنه های اجتماعی ، علمی، سیاسی و فرهنگی به پیشرفت های غیر قابل انكاری دست یافته است.

وی در گوشه ای دیگر از پیام خود رمز ماندگاری انقلاب اسلامی، را ایثار شهیدان گرانقدر ایران اسلامی و رهبریت پیامبر گونه حضرت امام خمینی ( قدس سره) و رهبریت مقام معظم رهبری قلمداد كرد و گفت: آثاراین مجاهدت ها در بیداری اسلامی منطقه بسیار مشهود است بطوری كه معادلات سیاسی را به نفع جهان اسلام تغییر و سیاست های سلطه طلبانه و شیطانی را به چالش كشیده است.

' بهنام بهروز' سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به پیشرفت های كشورمان در تمام زمینه ها گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه را بری توسعه همه جانبه كشورمان فراهم آورد و كسی نمی تواند منكر دست آورد های عظیم انقلاب اسلامی ایران گردد.

وی درادامه افزود: ایران و یونان دارای رابطه دیرینه و تاریخی هستند و می توانند با استفاده از این امر به عنوان محوری در جهت توسعه همه جانبه روابط هرچه بیشتر خود گام بردارند.

سفیر كشورمان در ادامه افزود: ایران به رغم تمام توطئه های رنگارنگ دشمنان و تبلیغات منفی آنان، در جهت سازندگی به سرعت گام بر می دارد .

استاد ' اونگلوس موچوپلس' نیز طی سخنانی روابط علمی و فرهنگی دو كشور را بسیار دیرینه قلمداد كرد و گفت: ایران و یونان از دوران باستان تا كنون خدمات علمی و فرهنگی فراوانی را به جهان بشریت ارایه كرده اند و امروزنیز می توانند با همكاری به ایفای نقش خود دراین راستا به خلاقیت در زمینه علوم گام بردارند.

دیگر سخنرانان طی سخنانی با اشاره به دستارودهای انقلاب اسلامی ایران طی سی و دو سال گذشته ، ایران را كشوری پیشرفته و مقتدر در منطقه و جهان قلمداد كردند.

' لوكاس جانیس' شهردار كراچینی و درپچناس نیز طی سخنانی با اشاره به روابط تاریخی و دیرینه ایران و یونان گفت: شهرداری ما آمادگی دارد تا با یكی از شهرهای ایران توافقنانه خواهر خواندگی را امضاء نمایند.

وی ایران را دوست واقعی یونان خواند و تصریح كرد: دو ملت ایران و یونان بر اساس وظایف تاریخی خود بایستی در جهت توسعه روابط همه جانبه گام بردارند و ما از این امر استقبال می كنیم.

دكتر لییانا میستاكیدو نیز طی سخنانی كوتاه گفت: ایران كشوری قدرتمند با مردمی با تمدن و تاریخی گسترده و مهم می باشد و این ملت به رغم فشارهای بدخواهان در جهت سازندگی كشور گام های بلندی برمی دارد و بسوی جایگاهی كه شایسته آن است، درحركت می باشد.

وی درادامه گفت: من اولین بار از طریق مطالعه جلاالدین مولوی با فرهنگ و طرز تفكر و اندیشه بی نظیر ایرانیان در ارتباط قرار گرفتم و سپس با مطالعه و بررسی های بیشتر به این كه ایرانیان دارای فرهنگی غنی كه بر اصول انسانیت ، عدالت و برادری در این مراسم از خانم دكتر' لییانا میستاكیدو ' نویسنده و محقق یونانی كه كل مثنوی مولوی ، تعدادی از كتب حضرت امام ( ره) را به زبان یونانی ترجمه كرده ، تقدیر و قدرانی گردید پایه گذاری شده ، پی بردم.

در خاتمه گروه موسیقی' فریدونی' با اجرای موسیقی سنتی ایرانی ، علاقه مندان را به سفری رویایی و فرهنگی به ایران بردند.

در حاشیه این مراسم باشكوه نمایشگاهی از صنایع دستی، كتاب و لباس های محلی نیز برگزار گردیده بود كه مورد توجه و استقبال حاضرین قرار گرفت.

**2170**





:: برچسب‌ها: تایلند , خام , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: