ر‍ژیم صهیونیستی دیوار حایل در جنوب لبنان احداث می كند
نوشته شده توسط : gogos

یك مقام امنیتی در لبنان روز یكشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد كه دیواری در حد فاصل سرزمین های اشغالی و منطقه 'كفركلا' در جنوب لبنان احداث كند.

به گفته وی، كار ساخت این دیوار قرار است از فردا (دوشنبه) آغاز شود و در حال حاضر مصالح اولیه برای ساخت این دیوار به منطقه حمل شده است.

ارتفاع این دیوار تا هشت متر خواهد بود ، كه ویژگی های آن همانند دیوارهای احداثی نژاد پرستانه در فلسطین اشغالی خواهد بود.

به گفته این منبع امنیتی، ارتش رژیم صهیونیستی به 'یونیفل' اعلام كرد كه اجازه می دهد كه تنها از نقطه 'بوابه فاطمه' تا 'بركه اسپانیایی' كه در بین دو منطقه كفركلا و 'العدیسه' قرار دارد ، بر ساخت این دیوار نظارت داشته باشد .

در همین راستا ارتش لبنان هم اعلام كرده است كه باید بر تمامی مراحل اجرای این طرح نظارت داشته باشد .

ارتش لبنان تاكید كرده است كه اجازه نخواهد داد كه به بهانه ساخت دیوار حایل به خاك این كشور تجاوز شود.

روزنامه 'یدیعوت آحرونوت' رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام كرده بود كه یكی از فرماندهان جبهه شمالی ارتش این رژیم تاكید كرده كه اولین دیوار حایل میان لبنان و اسراییل در حد فاصل روستای كفر كلا در لبنان و شهرك اسراییلی 'مطله' ساخته خواهد شد.

این روزنامه به نقل از یكی از فرماندهان جبهه شمالی این رژیم نوشت: ایجاد این دیوار به منظور جلوگیری از ایجاد اقدامات تحریك آمیز در این نقاط است.

به گفته این فرمانده ر‍‍ژیم صهیونیستی ، زمینه توسعه این طرح به سایر مرزهای جنوبی لبنان نیز وجود دارد.

حزب الله لبنان مخالفت خود را با ساخت این دیوار اعلام كرده است، در عین حال دولت بیروت با ساخت این دیوار در داخل سرزمین های اشغالی مخالفتی نكرده است .

منابع سیاسی در بیروت در باره ساخت دیوار حایل میان لبنان و رژیم صهیونیستی بر این باور هستند كه اعلام طرح ساخت دیوار حایل میان لبنان و سرزمین های اشغالی فلسطین در واقع نشانه ضعف این رژیم است.

به اعتقاد این منابع ، ساخت این دیوار به دنبال تهدید سیدحسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان مبنی بر اینكه صحنه وقوع هرگونه جنگ در آینده با رژیم صهیونیستی داخل سرزمین های فلسطین اشغالی خواهد بود، صورت گرفته است.

از سوی دیگر نگرانی از نفوذ رزمندگان مقاومت به داخل سرزمین های اشغالی، باعث ایجاد پناهگاههای مخفی در شهركهای صهیونیستی شده است.

به اعتقاد كارشناسان سیاسی، طرح این امر با شكست سنگین رژیم صهیونیستی در سال 2000 میلادی رابطه نزدیكی دارد چرا كه شكست رژیم صهیونیستی در این سال تنها یك مساله عادی نبود، بلكه شكست استراتژیك بود كه اثرات آن تاكنون در دشمن مشاهده می شود.

شكست رژیم صهیونیستی در آن زمان منجر به نابودی رویای خیالی این رژیم در تصرف منطقه ای از فرات تا نیل شد و اكنون این رژیم برای حمایت خود، به طرح ساخت دیوار روی آورده و این همان كاری است كه در گذشته در كناره باختری رود اردن و مصر انجام داده است.

خاور**1030**2047**





:: برچسب‌ها: توکیو , هالووین , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: