سفر رییس جمھوری ایران به پاكستان بھترین فرصت برای تقویت روابط دوجانبه است
نوشته شده توسط : gogos

'گوھر ایوب خان' امروز (یكشنبه ) در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا با اشارہ به اینكه روابط پاكستان با جمھوری اسلامی ایران ھموارہ مستحكم بودہ ، گفت: ھمكاری ھای تھران – اسلام آباد با پیوندی تاریخی،عمیق و متقابل بهم گرہ خوردہ است.

وی گفت: دولت و مردم پاكستان مشتاقانه در انتظار سفر رییس جمھوری ایران به اسلام آباد هستند.

رییس اسبق پارلمان ملی پاكستان با تمجید و ستایش از موفقیت ها و پیروزی های قاطعانه انقلاب اسلامی ایران در طول سالیان گذشته،تصریح كرد: جمھوری اسلامی ایران و پاكستان در واقع مانند دو برادر دارای ویژگی ھای مشترك تاریخی و فرھنگی ھستند، به خصوص اینكه سرود ملی پاكستان به زبان فارسی است، كه ھمین امر نشان دھندہ نزدیكی دو كشور می باشد.

وی با بیان اینكه تعاملات ایران و پاكستان بیشتر باید در بخش تجاری متمركز باشد، تاكید كرد: آیندہ روابط ایران و پاكستان در تماس و ارتباط بیشتر مردم دو كشور نھفته است.

'ایوب خان' با مھم خواندن پروژہ انتقال گاز ایران به پاكستان برای غلبه بر بحران انرژی در این كشور، گفت: امیدواریم ھر چه زودتر شاھد تكمیل و بھرہ برداری این پروژہ باشیم.

'گوھر ایوب خان 'تصریح كرد:ھمكاری ھای پاكستان و ایران در بخش جاده ای بویژه ریلی می تواند به ھمكاری ھای اقتصادی دو كشور كمك كند، به گونه ای كه ما می توانیم با ھمكاری در بخش راہ آھن و از طریق ایران روابط اقتصادی خود را با كشورھای اروپایی بھبود بخشیم.

وی دربارہ فعالیت ھای صلح آمیز ھسته ای ایران، گفت: ھر كشوری حق دارد با استفادہ از سیاست ھای مستقل خود از این فناوری به نحو احسن استفادہ كند.

وزیر پیشین امور خارجه پاكستان با اشارہ به اینكه كشورش نیز با توجه به بحران انرژی و سوخت، درحال توسعه فناوری ھسته ای است، گفت: اسلام آباد معتقد است،جمھوری اسلامی ایران با تمركز بر این گزینه، درحال توسعه فعالیت ھای صلح آمیز ھسته ای برای مقاصد صلح آمیز، انرژی و علمی است.

وی با ابراز تاسف شدید نسبت به عكسل العمل غرب برای تحت فشار قرار دادن ایران به دلیل برنامه ھای صلح آمیز ھسته ای، تصریح كرد: امیدواریم غرب از ایجاد مشكلات در زمینه فعالیت ھای هسته ای ایران اجتناب كند.

این دیپلمات سابق دولت پاكستان با اشارہ به اینكه اسلام آباد نیز به دلیل فعالیت ھایش در زمینه انرژی ھسته ای تحت فشار غرب قرار گرفته بود، با ابراز اعتراض شدید نسبت به اقدامات كشورهای غربی در این باره افزود: فشارھای كشورهای غربی علیه ایران در زمینه برنامه هسته ای ،بدون توجیه و غیر قابل قبول است.

وی با ابراز امیدواری درپیشبرد برنامه های هسته ای صلح آمیز ایران، تاكید كرد: ملت و دولت پاكستان به عنوان كشور برادر و ھمسایه ایران، ھموارہ در كنار تهران ایستادہ است.

گوھر ایوب خان در پایان با تاكید براینكه ایران پاسخ قاطعی برای تهدید كنندگان خواهد داشت،گفت: ما امیدواریم امریكا و متحدانش در سیاست های خود نسبت به ایران تجدید نظر كرده و رویكرد خصمانه خود را تغییر دهند.

ایوب خان در سال 1997 میلادی مسوولیت وزارت خارجه پاكستان را بر عهده داشت و برخی از روزنامه های این كشور علت كناره گیری وی را ناشی از فشار سیاسی آمریكا بر پاكستان دانستند.

به گزارش روزنامه های پاكستانی، گوهر ایوب خان در اظهارات خود در آن زمان سیاست های آمریكا را به شدت مورد انتقاد قرار داده و فشار آمریكا باعث شد وی از این سمت كناره گیری كند.

گوهر ایوب خان حداقل در سه مورد در داخل و خارج پاكستان سیاستهای واشنگتن را نسبت به كشورش به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

وی در یكی از سخنان خود علیه واشنگتن گفته بود پاكستان در زمینه های دفاعی دستور هیچ كشوری را نخواهد پذیرفت.

ایوب خان در سال 1992 میلادی نیز رییس پارلمان ملی پاكستان بوده است.

آساق**1095**5981





:: برچسب‌ها: جشن تولد , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: