فیلمی كه بر فكر و اندیشه استوار نباشد تصاویری متحرك است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،'سید محمد حسینی ' یكشنبه شب در مراسم پایانی سی امین جشنواره فیلم فجر ادامه داد: هنر كه در ذاتش زیبایی است نیازمند خودآرایی و سینما هنرش در آرایه هایی است كه بر اجزا و اعضای خود می بندد تا برجستگی آن را از آن خود كند و زیبایی را با خودآرایی چندان كند كه همه هنرها را تحت الشعاع قرار دهد.

نایب رییس شورای عالی سینما توضیح داد: سینما، سینماست! گرچه واقعیت دارد اما مستند نیست! گرچه با موسیقی عجین است اما كنسرت نیست! گرچه با مد و لباس و گریم سروكار دارد اما سالن آرایش نیست! گرچه با نقاشی آشناست اما گالری نیست! باید گفت سینما، سینماست.

حسینی تاكید كرد: هنر هفتم با همه هنرها آمیختگی دارد اما از همه منفك است و تنها با اندیشه هم‌مسلك است!

به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، فكر و اندیشه، جوهره سینماست و فیلمی كه پایه‌هایش بر فكر استوار نباشد، تصاویری متحرك است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآورشد كه امروز چه بجاست اگر عبارت مغزمزد بجای دستمزد در بسیاری از امور بكارگیری شود.

حسینی ادامه داد:مهمترین جا برای عرض اندام اندیشه، فیلمنامه است.سینمای ایران از بعد تكنیك و فناوری برای این موجودیت، شاید كم و كسری نداشته باشد اما برای این سرزمین و این ملت، برای این نظام و این رسالت، آنچه بیش از همه مورد نیاز است، شالوده و اساس یك فیلم، یعنی فیلمنامه است.

به گفته نایب رییس شورای عالی سینما، تا آنجا كه مطلعم به مهمترین بخش فیلم، كمترین بهاء داده می شود. به نسبت دیگر عوامل سینما، فیلمنامه‌نویس از مزایای كمتری برخوردار است.

حسینی همچنین از سازمان نوپای امورسینمایی خواست به این بخش اهتمام و توجه ویژه مبذول دارند و به شعور مخاطب نیز احترام بگذارند.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان امور سینمایی باید از فیلم حمایت كند نه صرفا فیلمساز! مرعوب نام فیلمساز نباید شد و اگر فیلمی شایسته است مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: آنگاه است كه فیلمساز خوب متولد می شود. این سخن البته نافی جایگاه مفاخر سینما نیست.

رییس شورای فرهنگ عمومی كشور تاكید كرد: سازمان امور سینمایی لازم است به تهیه‌كنندگان اعتماد بیشتری نشان دهد. تهیه‌كنندگان در محدوده سینما چونان حزب هستند در مقولة سیاست! تهیه‌كننده اگر این اعتماد را خدشه‌دار كند از گردونه اعتبار خارج خواهد شد؛ و یقین بدانید كه چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

حسینی گفت كه از پرداختن به جزییات جشنواره به جهت اجتناب از اِطناب خودداری می كنم لیكن ضمن قدردانی از حركت خوب و بجای گردانندگان در استمرار همایش هالیوودیسم و سینما، لازم است به این نكته اشاره كنم كه هرپدیده ای اقتضائات خود را دارد. سینما نیز زبان خود را دارد. همایش و سخنرانی برای تبیین آسیب‌ها، اگر از همه مقبول افتد، برای سینما كافی نیست. زبان سینما، فیلم است!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برای مقابله با آفات نباتی، تبر به تنهایی جواب نمی دهد!

كلوخ انداز را پاداش سنگ است! نقص است اگر حرف بجای عمل آید!

نایب رییس شورای عالی سینما ادامه داد: از حضور پررنگ فیلمسازان و خصوصا تنوعِ گونه‌ها، اظهار رضایت و شادمانی می كنم. از ضعف ها نگران نیستم كه قوت ها خلاء‌ها را پر خواهد كرد.

حسینی همچنین از برگزاری خوب جشنواره بخصوص عملكرد دبیر آن تقدیر كرد و گفت: امیدوارم فردایی بسیار بهتر را در سینمای ایران اسلامی بخصوص با ماموریت الهیِ حساسیت نسبت به بیداری اسلامی و خیزش اخلاقی جهانی شاهد باشیم.

مراسم پایانی سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری، هنرمندان و اهالی هنر هفتم در تالار وحدت برگزار شد.

فراهنگ ** 1355 **





:: برچسب‌ها: موزه ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: