همایش انقلاب اسلامی ایران و بیداری اسلامی در شهر منچستر برگزار شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از مركز اسلامی شهر منچستر، در این همایش كه شب گذشته برگزار شد، شخصیت های سیاسی و علمی از كشورهای مختلف بویژه كشورهای اسلامی شركت داشتند.

سخنرانان این همایش علاوه بر بررسی ابعاد مختلف پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به نقش رهبری برجسته حضرت امام خمینی(ره) و تاثیر افكار بلند ایشان در تحولات بعدی جهان اسلام پرداختند و انقلاب های اخیر در جهان عرب را در ادامه انقلاب اسلامی ایران ارزیابی كردند.

حجت الاسلام و المسلمین بدیعی مدیر مركز اسلامی شهر منچستر طی سخنانی در افتتاحیه این همایش ضمن خوشامد گویی به شركت كنندگان، به شرایط ایران در دهه 1970 میلادی اشاره كرد و پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نه فقط موفقیتی برای ایرانیان بلكه موفقیتی بزرگ برای جهان اسلام دانست.

وی به نقش حامیان شاه مخلوع در القای شیعی بودن انقلاب ایران و ایجاد گسستگی با سایر بخش های دنیای اسلام پرداخت و گفت: رهبری حكیمانه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در این سه دهه، تمام توطئه های دشمنان را نقش بر آب كرده است.

حجت الاسلام والمسلمین بدیعی تلاش دشمنان در وضع تحریم های مختلف علیه ایران را شكست خورده دانست و فرصت های پیش آمده بر اثر این تحریم ها را عامل رشد و توسعه بیشتر كشور خواند.

وی سپس به نشر اسلام هراسی از جانب غربی ها اشاره كرد و افزود: نه تنها این اقدام دشمنان موجب عقب نشینی اسلام و مسلمین نشده بلكه با هوشمندی فرهیختگان دنیای اسلام، نشر و بسط افكار اصیل اسلام و انقلاب اسلامی حتی در قلب اروپا با شتاب بیشتری ادامه یافته است.

وی انقلاب های اخیر در جهان عرب را نشان دیگری از زنده بودن اسلام ناب دانست كه همچنان از سرچشمه آن یعنی انقلاب اسلامی ایران در حال جوشش است و علاوه بر دادن هویت به مسلمین جهان، موجب انزوای بیشتر دشمنان بویژه صهیونیست ها شده است.

وی در پایان تاكید كرد: بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه بدون زیرساخت های انقلاب اسلامی ایران ممكن نبود.

دكتر 'سامی الاتفی' استاد دانشگاه و تحلیل گر سیاسی، دیگر سخنران این همایش بود كه انقلاب اسلامی ایران را در دنیای معاصر بی مانند دانست و گفت: در زمان رژیم قبلی مصر، سعی می كردند ما را از انقلاب اسلامی ایران بی اطلاع نگاه دارند ولی آحاد مردم بویژه جوانان مسائل مرتبط با انقلاب اسلامی را بطور جدی پیگیری می كردند.

وی با بیان شباهت های موجود بین انقلاب اسلامی ایران و انقلاب های اخیر در دنیای عرب، دیكتاتوری، عدم وجود آزادی های اساسی و بی توجهی به ارزشهای اسلامی را از معضلات پیش از این انقلاب ها دانست و عدم وجود رهبری در كشورهای اسلامی را معضلی مهم خواند و تاكید كرد كه رهبری امام خمینی در انقلاب اسلامی ایران بی نظیر بود.

این كارشناس مسائل خاورمیانه، نبود رهبری واحد را در قیام های مردم جهان عرب موجب عدم وصول فوری به جامعه ای اسلامی دانست و اظهار اطمینان كرد كه همه انقلاب های منطقه در نهایت به تشكیل حكومت اسلامی منجر خواهند شد.

دكتر الاتفی گفت: اسلام محرك همه جنبش های خاورمیانه است و كسانی كه جنبش های ناسیونالیستی یا عوامل اقتصادی را به عنوان محرك اصلی انقلاب معرفی می كنند، باید چشمان خود را به روی حقایق موجود بازكنند.

وی ایران را بهترین الگو برای از پیش پا برداشتن موانع پیش رو دانست و استكبار جهانی و دشمن صهیونیستی را دشمن مشترك ملت های مسلمان معرفی كرد كه در تلاشند انقلاب مصر را منحرف نمایند.

وی در ادامه به مشتركات دنیای اسلام اشاره كرد و اظهارداشت: دشمنان تلاش می كنند ما را با نام های شیعه و سنی از هم جدا كنند، ولی رهبری عالمانه و داهیانه انقلاب اسلامی ثابت نموده است كه نخواهد گذاشت مسلمین در دامن فریب دشمن بیفتند.

وی تاكید كرد: انقلاب اسلامی ایران بهترین الگو برای مرحله پیروزی و مرحله از پیش رو برداشتن موانع بعد از انقلاب است.

دكتر 'جیمز ترینگ' استاد دانشگاه و فعال سیاسی حامی صلح نیز طی سخنانی در این همایش ابتدا از طرف مردم انگلیس به دلیل جنایت ها و دخالت هایی كه دولت انگلیس در كشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق و فلسطین انجام داده عذرخواهی كرد و امام خمینی را فردی بسیار با ذكاوت توصیف نمود كه از همان ابتدا ماهیت رژیم اسراییل را شناخت و همه دنیا و نه فقط مسلمانان را به مقابله با این رژیم دعوت كرد.

وی با ذكر جملاتی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، نوع نگاه ایشان به هژمونی جهانی و صهیونیست ها را ستود و استقلال خواهی امام خمینی(ره) را از شاخصه های بارز سیاست خارجی انقلاب اسلامی برشمرد.

دكتر ترینگ گفت: زمانی كه امریكایی ها سعی كردند ایران را فریب دهند، رهبری ایران هرگز تسلیم خواسته های آنان نشد.

وی نقش تاریخی امام خمینی را در نهضت های اخیر دنیای عرب نیز بسیار مؤثر دانست و ایشان را احیاگر مساله فلسطین و نوید بخش نابودی رژیم صهیونیستی معرفی كرد.

دكتر 'حسین شریف' پژوهشگر و استاد دانشگاه ساوتهمپتون دیگر سخنران این همایش بود كه گفت: سرنگونی حكومت پهلوی و تاسیس جمهوری اسلامی مرحله ای مهم و بسیار ارزشمند در روند حركت انقلاب اسلامی ایران بود ولی اهمیت حفاظت از انقلاب و ارزشهای آن را نیز نباید كمتر از سقوط رژیم شاه ارزیابی كرد كه به لطف الهی و رهبری هوشمندانه امام خمینی و امام خامنه ای و همت مردم مؤمن و فداكار ایران بیش از سه دهه است كه همانند كوه استوار و بادوام مانده است.

وی با قرائت آیه ای از قرآن كریم، عمل امام خمینی را همچون حضرت موسی(ع) دانست كه مردم را با عنایات الهی از ظلمت خارج كرد و به سوی نور رهنمون ساخت.

دكتر شریف با تكرار این جمله معروف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران كه 'انقلاب انفجار نور بود'، خروج مردم از زیر بار ظلمت و ستم و هدایت مردم به سمت روشنایی توسط امام خمینی را دلیلی بر رابطه مستحكم امام با قرآن كریم و ارزشهای معنوی دانست.

وی با بیان شباهت های انقلاب اسلامی ایران و انقلاب مصر از مردم مصر خواست نگذارند كه همانند انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن نفت در ایران، انقلاب آنها منحرف شود.

وی تاكید كرد: تجربه ارزشمند جمهوری اسلامی ثابت كرد كه فقط با تكیه بر ارزشهای دینی است كه می توان از توفان حوادث به سلامت عبور كرد. مردم مسلمان منطقه باید در ادامه مسیر خود از تجارب با ارزش انقلاب اسلامی ایران و رهبری بی بدیل امام خامنه ای نهایت بهره را ببرند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: