جشن انقلاب اسلامی در الجزایر برگزار شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، در این مراسم دكتر'محمود محمدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر از میهمانان و شركت كنندگان در جشن انقلاب استقبال كرد و شركت كنندگان، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به نماینده كشورمان تبریك گفتند.

'محمود خذری ' وزیر امور پارلمانی الجزایر ، 'زبیده خارباش' رییس گروه دوستی ایران و الجزایر ، تعدادی از مدیران وزارت امور خارجه و دهها تن از شخصیت های علمی ، فرهنگی و دانشگاهی و جمعی از مدیران نشریات و فعالان اجتماعی و همچنین جمعی از ایرانیان مقیم الجزایر از جمله شركت كنندگان در این مراسم بودند كه در گفت و گو با سفیر كشورمان، سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به وی، ملت و دولت ایران تبریك گفتند.

سفیر كشورمان در این مراسم در سخنانی با اشاره به استقامت و رشادت ملت بزرگ ایران و رهبری های حكیمانه امام راحل (ره) ،گفت: سیاست خارجی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی براساس نفی سلطه گران ، دفاع از حقوق ملت ها بویژه ملت مظلوم فلسطین و تعامل سازنده براساس احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی كشورها بوده است.

محمدی با بیان اینكه با پیروزی انقلاب اسلامی سفارت اسراییل در ایران تعطیل و پرچم فلسطین در كشورمان برافراشته شد ، افزود: ملت ایران با آمریكا نیز به خاطر فعالیت گسترده این كشور علیه اراده انقلابی ملت ایران قطع رابطه كرد اما با سایر كشورهای جهان روابط خود را ادامه می دهد.

سفیر ایران در الجزایر اظهار داشت كه اگر امروز آمریكا و رژیم غاصب اسراییل ایران را تهدید ، تحریم و دانشمندان هسته ای كشورمان را ترور می كنند به این دلیل است كه ایران قوی و آنان ضعیف هستند.

وی، یادآورشد كه دشمنان انقلاب اسلامی همانگونه كه رهبر معظم انقلاب گفتند هم در ایمان و هم در سیاست، اقتصاد و منطق و گفت وگو ضعیف هستند و به همین دلیل با بیان زور و تهدید سخن می گویند.

محمدی با اشاره به پیشرفت های علمی و فعالیت های صلح آمیز هسته ای كشورمان با نظارت آژانس بین المللی انرژی هسته ای بیان داشت كه دشمنی دشمنان انقلاب با ملت ایران به دلیل اقتدار، ایمان و منطق جمهوری اسلامی است.

این دیپلمات ارشد كشورمان در ادامه با بیان اینكه معادل قدرت در خاورمیانه تغییر كرده است و امت اسلامی هر روز قوی تر می شود، خاطرنشان كرد اگر امروز رژیم اشغالگر اسراییل مجبور به سازش در برابر ملت فلسطین شده است به خاطر تغییر معادله قدرت به نفع مسلمانان است و آمریكا نیز خواهد آموخت تا به اراده و حقوق ملت ها احترام بگذارد و از استبداد حمایت نكند.

سفیر كشورمان در الجزایر در بخش دیگر سخنان خود استقامت ، شجاعت و از خود گذشتگی ملت الجزایر برای كسب استقلال و رهایی از سیطره استعمار را ستود و افزود این كشور همواره در كنار ملت ایران بوده است و ملت ایران قدرشناس اقدامات برادرانه دولت ، ملت و رییس جمهور مجاهد الجزایراست.

خاورم ** 1200 ** 1574





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: