هرگونه اقدام نابخردانه اسرائیل علیه ایران برای آمریكا پشیمانی به بار می آورد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از مالزی، ایرا چرنوس روز دوشنبه در مقاله ای كه پایگاه خبری تحلیلی 'بسوی آینده' مالزی آن را منتشر كرد، نوشت: ابراز نگرانی از تهدید امنیت اسراییل از سوی ایران واقعیت ندارد و این ادعاها تنها تلاشی برای به دست آوردن ابهت شكست خورده اسرائیل در خاورمیانه است.

در این مقاله آمده است: گزارش های اخیر روزنامه های نیویورك تایمز و واشنگتن پست در خصوص اقدام احتمالی اسراییل علیه ایران حكایت از آن دارد كه دولت آمریكا در شرایط كنونی مخالف هرگونه اقدام نظامی از سوی اسراییل بر علیه ایران است.

این استاد دانشگاه آمریكا سپس نوشت: خطر حمله به ایران برای منافع آمریكا همانگونه كه بسیاری از تحلیلگران و برخی مقامات نظامی و امنیتی آمریكا تصریح كردند، غیر قابل محاسبه بوده و برای دولت این كشور پشیمانی به بار می آورد.

وی اضافه كرد: در دو مقاله ای كه در این روزنامه بتازگی منتشر شده از احتمال اقدام اسراییل علیه ایران بدون اجازه و حمایت آمریكا سخن به میان آمده است. اگر چه مقاله نویس واشنگتن پست نوشته است كه آمریكا ممكن است خود را خارج از مناقشه احتمالی اسراییل با ایران نگه دارد، اما واقعیت آن است كه آمریكا نمی تواند خود را از منازعه اسراییل با ایران جدا بداند و منافع این كشور بشدت مورد آسیب قرار می گیرد.

این استاد دانشگاه آمریكا شرایط امروز آمریكا را به دلیل در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در این كشور پیچیده دانست و نوشت: جمهوری خواهان و اوباما هر دو از یك سو نمی خواهند با نشان دادن چراغ قرمز به اسراییل حمایت لابی صهیونیستی را از دست دهند و از سوی دیگر نگران آن هستند كه بر اثر هر اقدام اسراییل علیه ایران و افزایش ناگهانی قیمت نفت افكار عمومی را كه بر اثر اوضاع نامناسب اقتصادی منتقد سیاستمداران هستند، برعلیه خود تحریك كنند.

وی اضافه كرد: آنچه اسراییلی ها واقعا از آن وحشت دارند موضوع عدم امنیت برای این رژیم نیست، بلكه از دست دادن هیمنه ای است كه پیش از این در پناه اتكا به قدرت نظامی و آمریكا برای خود دست و پا كرده بودند و اكنون می خواهند با این اقدام آن را زنده كنند.

آساق**335 ** 1574





:: برچسب‌ها: ایتالیا , هندوستان , بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: