منافع كارگران و كارفرمایان باید توامان لحاظ شود
نوشته شده توسط : gogos

'حمید حاج اسماعیلی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: دولت باید اصلاح ساختارها در بازار كار را بر عهده بگیرد به طوری كه منافع كارگران و كارفرمایان در آن به طور توام لحاظ شود.

وی معتقد است در صورتی كه عرضه و تقاضا در بازار كار كشور با یكدیگر همخوان شوند به طور یقین دیگر كارگر در معرض اخراج قرار نمی گیرد و منافع وی در بازار كار بیش از گذشته، تامین خواهد شد.

حاج اسماعیلی علت تهدید كارگران به اخراج را بالا بودن نرخ بیكاری در جامعه می داند و معتقد است: در صورتی كه نرخ بیكاری كاهش یابد كارگر اطمینان دارد كه به هر دلیلی كار خود را كه می تواند به علت تغییر كاربری و یا تغییر ماشین های كارخانه و موارد دیگر باشد، از دست دهد زیرا رونق بازار كار می تواند وی را در بنگاه دیگری شاغل كند.

وی تاكید كرد:قرارداد دائم به هیچ عنوان قابل دفاع نیست زیرا در صورتی كه مشكلی در كار ایجاد شود باید محمل های قانونی آن مشخص شود.

به گفته این كارشناس حوزه كار،امنیت شغلی كارگران باید در مسیر ایجاد ثبات بازار كار تحقق یابد. بالا بودن نرخ تورم و نرخ بیكاری و نوسانات قیمت ها می تواند منجر به بی ثباتی بازار كار شود.

حاج اسماعیلی با اشاره به شاخص های توازن در بازار كار گفت: ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، كاهش نرخ بیكاری، حمایت از تولید، كنترل واردات، توسعه آموزش، توسعه فرهنگ كار و بهبود وضعیت دستمزدها با تناسب بهره وری می تواند منجر به ثبات نظام مالی در كشور شود كه در نهایت منجر به بهبود بازار كار خواهد شد.

وی تاكید كرد: هم اكنون در بازار كار كشور نوسانات ناشی از دلالی موجب ناپایداری ساختارهای اقتصادی می شود.

این كارشناس حوزه كار یادآور شد: موضوع قراردادهای موقت كار با اصلاح قانون كار میسر نمی شود بازار كار كشور نیاز به جراحی و اصلاح بنیادی ساختارها دارد.

وی یادآور شد: حتی بهترین تشكل های كارگری در شرایط كه ساختارهای بازار كار دچار مشكل باشند نمی توانند كاری انجام دهند.

به گفته حاج اسماعیلی، زمانی كه بنگاههای اقتصادی در كشور قدرت رقابت ندارند شكی نیست كه كارگران را بیكار خواهند كرد.

وی در خصوص منافع مشترك كارگران و كارفرمایان تاكید كرد: منافع كارگران و كارفرمایان در هم تنیده است به طوری كه وقتی بازار كار كشور رونق داشته باشد هم كارگران و هم كارفرمایان از این رونق منتفع خواهند شد.مدیریت در بازار كار باید به شكل درستی شكل بگیرد.

حاج اسماعیلی در پایان تصریح كرد: امنیت شغلی كارگران را فقط در تعادل عرضه و تقاضای بازار كار و اصلاح ساختارهای اقتصادی می توان ایجاد كرد.

اقتصام ** 9123 **1319





:: برچسب‌ها: بریتانیا , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: