پرونده آزمون دكتری سال 90 در هفته جاری بسته می شود
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش فرهنگی ایرنا، 'حسین توكلی' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اسامی پذیرفته شدگان نهایی مرحله افزایش ظرفیت آزمون دكتری نیمه متمركز سال 90 تا پایان هفته جاری بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

وی ظرفیت پذیرش دانشجوی دكتری امسال در مرحله افزایش ظرفیت را بیش از دو هزار و 800 نفر عنوان كرد و گفت: تلاش براین است كه پذیرفته شدگان در این مرحله از بهمن ماه در دانشگاه ها به عنوان دانشجوی دكتری مشغول به تحصیل خواهند شد.

به گفته توكلی تعداد 178 هزار و 598 نفر برای شركت در آزمون دكتری نیمه متمركز سال 91 ثبت نام كرده اند كه نزدیك به 40 درصد آنان را داوطلبان زن و 60 درصد را داوطلبان مرد تشكیل می دهند.

وی یادآورشد: نسبت تعداد زنان به مردان در گروه های آزمایشی مختلف آزمون دكتری سال 91 مساوی نیست به طوریكه زنان حدود 58 درصد متقاضیان گروه علوم پایه، 57درصد داوطلبان علوم پزشكی، 55 درصد داوطلبان زبان و 20 درصد متقاضیان شركت در رشته های فنی و مهندسی را تشكیل می دهند.

توكلی ادامه داد: امسال درصدد هستیم تا پس از برگزاری آزمون دكتری 91 در تاریخ 25 فروردین ماه و قبل از انتخاب رشته داوطلبان كه خردادماه صورت می گیرد كارنامه افراد را منتشر كرده و دراختیارشان بگذاریم تا بتوانند براساس رتبه خود و همچنین ظرفیت پذیرش دانشگاه ها دست به انتخاب رشته بزنند.

وی زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دكتری نیمه متمركز سال 91 را سوم خردادماه و مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز را از سوم تا هفتم خردادماه سال آینده عنوان كرد.

مشاورعالی سازمان سنجش یادآور شد: در مرحله اول آزمون دكتری، داوطلبان رتبه های برتر حداقل تا سه برابر ظرفیت پذیرش به دانشگاه ها معرفی می شوند و هر داوطلب نیز به سه دانشگاه معرفی خواهد شد تا افراد نهایی پس از مصاحبه و انجام دیگر مراحل گزینش، مشخص شوند.

وی در مورد شمار داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد سال 91 نیز 930 هزار و 172 نفر اعلام كرد و گفت: با وجود اینكه پذیرش دانشجوی كارشناسی ارشد در رشته های علوم پزشكی دانشگاه تربیت مدرس از امسال در سازمان سنجش متوقف شده و به وزارت بهداشت واگذار شده است اما تعداد داوطلبان این آزمون نسبت به سال گذشته بیش از 58 هزار نفر افزایش یافته است.

توكلی با بیان اینكه توزیع اینترنتی كارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد از روز 22 بهمن ماه آغاز شده است ادامه داد: تاكنون بیش از 50 درصد داوطلبان این آزمون با مراجعه به سایت سازمان سنجش، كارت ورود به جلسه خود را دریافت كرده اند.

وی به داوطلبان آزمون كارشناسی ارشد توصیه كرد تا امشب كارت ورود به جلسه خود را دریافت كنند تا درصورت وجود مغایرت اطلاعات بتوانند نسبت به اصلاح و رفع اشكال های احتمالی در فرصت تعیین شده اقدام كنند.

آزمون كارشناسی ارشد سال 91 برای 131 كدرشته امتحانی در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه، 26، 27 و 28 بهمن ماه در 44 شهرستان كشور برگزار می شود.

توكلی گفت: نتایج نهایی آزمون كارشناسی ارشد سال 91 بین 11 تا 13 شهریورماه روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی رییس سازمان سنجش همچنین از آغاز دومین مرحله ثبت نام داوطلبان آزمون سراسری سال 91 از 30 بهمن ماه خبر داد و گفت: داوطلبانی كه به هر دلیل از جمله دسترسی نداشتن به سوابق تحصیلی موفق به انجام ثبت نام آزمون سراسری نشده اند از 30 بهمن تا سوم اسفندماه فرصت دارند تا با مراجعه به پایگاه ایتنرنتی سازمان سنجش برای ثبت نام خود اقدام كنند و مهلت ویرایش تقاضانامه ثبت نامی داوطلبان آزمون سراسری نیز در همین مهلت امكان پذیر است.

توكلی ادامه داد: كارت ورود به جلسه داوطلبان آزمون سراسری سال 91 از 4 تا 7 تیرماه به صورت اینترنتی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد و آزمون نیز در نوبت صبح و بعدازظهر پنج شنبه و جمعه، 8 و 9 تیر و صبح شنبه 10 تیرماه برگزار می شود.

به گفته وی نتایج اولیه و اعلام اسامی داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال 91 نیز 15 مردادماه اعلام می شود.

فراهنگ**1055





:: برچسب‌ها: جزیره , کریسمس , تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: