واگذاری معدن گل‌گهر سه رد شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،'اكبر نوروزی'در خصوص ابهامات مطرح شده در مورد واگذاری معدن گل‌گهر سه افزود: در آینده نیز اگر قرار بر واگذاری این معدن باشد، این كار با رعایت تشریفات كامل دولتی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در گذشته در خصوص معدن گل‌گهر سه تفاهم‌نامه‌ای نوشته شده و قرار بود برنامه‌ریزی در خصوص آن صورت گیرد.

وی ادامه داد: اما در این میان بدون آنكه هماهنگی در خصوص چگونگی بهره‌برداری از این معدن انجام شود، شركتی به اسم گهر زمین تشكیل شده و مقداری كار باطله‌برداری این معدن را انجام داده‌اند.

نوروزی افزود: این در حالی است كه با توجه به آنكه تفاهم‌نامه‌ مربوطه، قرارداد نبوده است، به طور طبیعی ریشه قانونی نیز ندارد. درواقع ادعای واگذاری این معدن به دو دلیل باطل است.

وی توضیح داد: دلیل نخست آن است كه این معدن، جزو معادن بزرگ بوده و طبق قانون، معادن بزرگ قابل واگذاری به بخش خصوصی نیستند. دلیل دیگر آنكه آن تفاهم‌نامه نیز به هیچوجه شكل قانونی ندارد. درواقع حتی اگر گل‌گهر سه جزو معادن بزرگ نبود، باید براساس مزایده و تشریفات دولتی واگذار می‌شد، اما این معدن در گذشته بدون تشریفات قانونی و در حد تفاهم‌نامه در خصوص آن تصمیم‌گیری شده است.

نوروزی با بیان این‌كه ایمیدرو نیز اعلام كرده كه این تفاهم‌نامه در حد برنامه‌ریزی بوده و قرار نبوده كه شركتی بهره‌برداری از آن‌را آغاز كند، تصریح كرد: به هر حال معدن گل‌گهر سه متعلق به دولت بوده و دولت نیز باید از آن بهره‌برداری كند. اگر هم قرار باشد این معدن به بخش خصوصی واگذار شود، این كار باید با رعایت تشریفات كامل قانونی صورت گیرد.

مدیرعامل شركت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در خصوص ارزش روز این معدن اظهار داشت: ذخیره معدن گل‌گهر سه حدود 650میلیون تن و قیمت هر تن سنگ‌آهن آن نیز حداقل 100 دلار است. از این طریق ارزش تقریبی این معدن به دست می‌آید.

اقتصام ** 9123 **1319





:: برچسب‌ها: سفر , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: