احتمال برداشتن محدودیت سقف اضافه كار كاركنان دولت در سال آینده
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگاراقتصادی ایرنا،' رحیم ممبینی ' روز دوشنبه در نشستی خبری گفت: احتمال دارد، محدودیتی كه امسال در ضوابط اجرایی بودجه در زمینه اضافه كار و پرداخت های رفاهی كاركنان دولت داشتیم ، سال آینده برداشته شود .

وی افزود:با توجه به دستور اكید رئیس جمهوری، ممكن است این محدودیت در ضوابط اجرایی بودجه 1391 برداشته شود.

** رشد 13 درصدی درآمدهای مالیاتی

ممبینی از رشد درآمدهای مالیاتی به میزان 13 درصد در لایحه بودجه سال 91 خبر داد و گفت: درآمدهای مالیاتی از 40 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه سال جاری به 46 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه سال آینده رسیده است.

به گفته ی وی ، علاوه بر درآمدهای نفتی كه 51 میلیارد دلار پیش بینی شده است ، مجموع درآمدهای دولت از سایر موارد مانند درآمدهای مالیاتی و سود سهام شركت های دولتی 68 هزار و 400 میلیارد تومان است.

**كسری بودجه

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی در مورد كسری بودجه در سال جاری گفت: در سال های گذشته نیز كسری بودجه مطرح می شد ، اما كسری بودجه نداشتیم و امسال نیر نداریم ، و در سقف اعتبارات هزینه ای كه 89 هزار میلیارد تومان است، مصرف خواهیم داشت .

ممبینی با بیان اینكه امسال یك ریال بیش از آنچه در قانون بودجه تصویب شده است ، به سازمان هدفمند سازی، اعتبار پرداخت نكرده ایم، افزود: تاكنون با توجه به اطلاعات بنده ،مشكلی در تامین پرداخت یارانه نقدی به اقشار مختلف نداشتیم. معمولا پرداخت ها به موجب قانون بودجه انجام می گیرد و در مورد استقراض از بانك مركزی نیز چیزی نشنیده ام .

وی افزود: استقراض از بانك مركزی نیاز به مجوز دارد و در قانون بودجه 90 مجوز برای استقراض نداشتیم ، بنابراین چنین اقدامی در قانون نبوده است.

** فروش دلار برای تامین هزینه های دولت صحت ندارد

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی فروش دلار برای تامین هزینه های دولت را تایید نكرد و افزود: آنچه بانك مركزی به عنوان تفاوت قیمت ارز به خزانه پرداخت كرده به ازای هر دلار 12 تومان است كه در مجموع 580 میلیارد تومان شده است .

** بودجه سایه نداریم

ممبینی در پاسخ به اینكه آیا در بودجه سال 1391 موضوع تحریم های اقتصادی علیه كشور پیش بینی شده است ، افزود: نگاه كلی و فضای حاكم بر بودجه انقباضی است، تحریم ها همیشه بوده و شدت و ضعف داشته است.

وی افزود: نباید بحث 'غیب ' را فراموش كنیم ، بالاخره این دنیا صاحبی دارد ، ما هم یك كشور بزرگ و قدرتمند هستیم كه حرف داریم ولی می توان اقدامات لازم را متناسب باشرایط انجام داد.

اقتصام ** 1579 **1561





:: برچسب‌ها: سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: