گسترش تعاملات علمی باید اولویت علمای تشیع و تسنن باشد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه همایش علمی، تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان با مطلوب دانستن تعامل علمی علمای تسنن و تشیع افزود: مفهوم تعامل علمی باید مورد توجه جدی علمای فریقین در عصركنونی باشد و به بررسی مشتركات دینی بیشتر از اختلافات جزیی توجه شود.

وی با تاكید بر ضرورت گسترش وحدت درجامعه اسلامی اظهار داشت: واژه وحدت 9 بار در آیات قرآنی آمده است و هیچ مسلمان آشنا به این كتاب آسمانی ضرورت اجرای این فریضه را نمی تواند، نادیده بگیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: علمای شیعه و سنی در سایه وحدت، اتحاد و همدلی می توانند مشتركات دینی را با هدف گسترش فرهنگ تعاملات علمی در جهان اسلام نهادینه كنند.

وی تاكید كرد: كلید موفقیت ملت های مسلمان اعتصام به حبل الهی و وحدت همه جانبه است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و كرمان افزود: منظور از وحدت این است كه نخبگان و علمای دینی تشیع و تسنن با برگزاری همایش های مختلف مواردی را كه با هم در آن اتفاق نظر دارند پیگیری و موارد اختلافی را هم به دور از هرگونه تعصب و جهالت بررسی كنند.

وی تاكید كرد: نباید بگذاریم اختلافات جزیی موجود در بین علمای دینی توسط دشمنان با هدف رخنه در صفوف متحد مسلمانان بزرگ جلوه داده شود.

به گزارش ایرنا، همایش علمی تحقیقی مذهب اسلامی با حضور 200 نفر از علما و اندیشمندان شیعه و سنی استانهای مختلف كشور به مدت سه روز در زاهدان برگزار می شود.ك/2

7307 / 653





:: برچسب‌ها: عکس , لا , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: