استقبال رسانه های چین از خبر سفر دكتر احمدی نژاد به پكن
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، مطبوعات چین و پایگاه های خبری روز سه شنبه نوشتند، رییس جمهوری ایران اواسط ماه آینده میلادی (مارس) به چین سفر می كند.

بنا به این گزارش ها یكی از اهداف این سفر گفت و گو با مقام های چین درخصوص گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی دو كشور است.

روزنامه های ' مردم ' و ' گلوبال تایمز ' در گزارش های خود آورده اند: رییس جمهور ایران در راس یك هیات عالی رتبه راهی چین خواهد شد.

گلوبال تایمز از قول ' رامین مهمانپرست '، سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت: در جریان سفر آقای احمدی نژاد، طرفین درباره مهمترین موضوعات در روابط دوجانبه و همكاری های اقتصادی و سیاسی بحث و تبادل نظر خواهند كرد.

این روزنامه خاطر نشان كرد كه ایران و چین درباره تحولات خاورمیانه نیز گفت و گوهایی خواهند داشت.

روزنامه 'مردم' ارگان حزب حاكم چین نوشت: سفر رییس جمهور اسلامی ایران تا قبل از فرا رسیدن سال نو شمسی در ایران انجام خواهد شد.

مطبوعات چاپ پكن در همین حال نوشته اند كه به رغم فشارهای غرب علیه ایران، چین با تحریم های یك جانبه علیه تهران مخالف است.

روزنامه مردم در گزارشی آورده است : چین بر این باور است كه بهترین گزینه در قبال موضوع هسته ای ایران حل مساله از طریق گفت و گو است.

گلوبال تایمز در مصاحبه ای به نقل از ' محمد كرمانی ' استاد مطالعات بین المللی و علوم سیاسی ایران افزود: سفر دكتر احمدی نژاد با هدف تعمیق روابط راهبردی و همكاری های سیاسی با چین انجام می شود.

' ایران امیدوار است كه پكن نقش مهمی در عرصه تحولات سیاسی ایفا كند. چین یك شریك مهم تجاری برای ایران است و می تواند از قدرت خود برای ایفای نقش فعال تر در سیاست بین الملل استفاده كند ' .

در همین حال سفر ' ما جائو شو '، معاون وزیر خارجه چین به تهران نیز در رسانه های چاپ پكن بازتاب دارد.

مطبوعات نوشتند در جریان سفر این مقام چینی به تهران، وی با مقام های ایرانی درباره موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته ای گفت و گو كرده است .

' لی وی جیان '، رییس مركز آسیای غربی موسسه مطالعات بین المللی در شانگهای می گوید : میانجیگری چین در موضوع هسته ای ایران با توجه به اینكه غرب تمایلی به گفت و گو نشان نمی دهد ، ضرورت دارد.

وی با اشاره به اهمیت سفر رییس جمهوری ایران به پكن افزود : مقام های ارشد ایرانی و چینی مشتاق دیدار و گفت و گوهای رو در رو هستند.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: خورشید , چشم انداز ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: