لایحه بودجه آمریکا، با هدف افزایش مالیات ثروتمندان
نوشته شده توسط : gogos
باراک اوباما

باراک اوباما می‌گوید عقل سلیم حکم می‌کند که ثروتمندان بیشتر مالیات بپردازند

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، لایحه بودجه امسال کشور را به کنگره تقدیم کرد که بنا به آن مالیات ثروتمندان افزوده می شود.

بر اساس این لایحه آقای اوباما، بودجه ای سه تریلیون و هشتصد میلیارد دلاری را به کنگره آمریکا پیشنهاد می‌دهد، که یک تریلیون و پانصد میلیارد دلار آن، کسری بودجه آمریکا است.

کسری بودجه قرار است از طریق حذف معافیت‌های مالیاتی جبران شود که در دوران جورج بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا وضع شده بود.

آقای اوباما برای توضیح درباره لایحه بودجه خود در جمع دانشجویان یک کالج در ایالت ویرجینیای آمریکا سخنرانی کرد.

او در سخنرانی خود گفت: "من احتیاج ندارم مالیات کمتری بپردازم. لازم نیست کسانی که خیلی خیلی خیلی موفقند هم مالیات کمتری بپردازند."

او گفت که هدف از افزایش مالیات ثروتمندان "توسعه نظام آموزشی"، ایجاد "انرژی پاک ، ارتشی قوی و مراقبت از کهنه سربازان" است.

آقای اوباما گفت که نمی توان هم مالیات ها را پایین نگه داشت و هم این اهداف را دنبال کرد.

این لایحه پیشنهاد می کند که خانواده هایی که درآمدشان بیش از یک میلیون دلار در سال است، باید دست کم ۳۰ درصد از درآمدشان را مالیات بپردازند.

آقای اوباما پیشنهاد داده که در کوتاه مدت هم درآمد اضافی کشور صرف ایجاد شغل، توسعه مدارس و ساخت و ساز کشور شود.

اما جمهوری خواهان عقیده دارند که این لایحه، کمبود مالی آمریکا را جبران نخواهد کرد.

رهبران جمهوری‌خواه، آقای اوباما را مدافع مالیات و هزینه‌های دولتی می خوانند و می گویند این لایحه از لحظه ارائه غیر قابل تصویب بوده است.

آنها می گویند، آقای اوباما جنگ طبقاتی را تشویق می کند.

رئیس جمهوری آمریکا این انتقادها را ردمی کند: "برخی‌ها می گویند که رئیس جمهوری آمریکا جنگ طبقاتی را تشویق می کند. اما این طور نیست پیشنهاد من تنها مبتنی به عقل سلیم است."

او می گوید: "اینکه از میلیونری خواسته شود که به اندازه منشی خود مالیات بپردازد تنها یک قضاوت صحیح است."

آقای اوباما به عنوان مثال به وارن بافت، سرمایه‌دار آمریکایی، اشاره کرد که گفته بود از منشی‌اش کمتر مالیات پرداخته است.

آقای اوباما می گوید: "من و وارن بافت احتیاجی نداریم که مالیات کمتری بپردازیم اما شما لازم دارید. این شما هستید که باید پول دانشگاه و مواد غذایی بپردازید. این شما هستید که باید مالیات کمتری بپردازید."

میت رامنی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوری‌خواه

"لایحه بودجه آقای اوباما توهین به مالیات دهندگان آمریکایی است"

جمهوری‌خواهان از ارائه این طرح خوشحال نیستند و می گویند آمریکا چهار سال دیگر با کمبود بودجه‌ای بالای یک تریلیون دلاری مواجه خواهد شد.

آنها می گویند این لایحه به وعده های سال ۲۰۰۹ رئیس جمهوری آمریکا، که گفته بود کمبود مالی دولت را تا آخر دوره اول ریاست جمهوری خود نصف خواهد کرد، عمل نخواهد کرد.

پال راین، نماینده کنگره از حزب جمهوری‌خواه درباره آقای اوباما می گوید: "او تنها می خواهد از مسئولیت شانه خالی کند تا از عهده مشکلات مالی کشور بر آید."

میت رامنی، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواه، هم پیشنهاد آقای اوباما را "توهین به مالیات دهندگان آمریکایی" توصیف کرده است.

آقای اوباما همچنین پیشنهاد کرده است که بیش از صد میلیارد دلار از این بودجه صرف سرمایه‌گذاری در پروژه‌های حمل و نقل، بازسازی مدارس و استخدام معلمان و کارمندان خدمات اضطراری شود.

بر اساس این لایحه، تا زمانی که وضع اقتصادی آمریکا بهبود نیابد و ثابت نشود، برخی از بودجه‌های دولت قطع خواهند شد. طرحی که آقای اوباما در کارزار انتخاباتی خود برای انتخابات ریاست جمهوری، در ماه نوامبر سال جاری میلادی، مدام از آن استفاده می کند.





:: برچسب‌ها: کریسمس , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: