طرح جدید اوباما، كسری بودجه آمریكا را هزارمیلیارد دلار افزایش می دهد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از شماره روز سه شنبه روزنامه واشنگتن پست، اوباما روز دوشنبه در یك سخنرانی انتخاباتی در واشنگتن، آخرین اقدامات دولت خود را برای بودجه سال 2012 اعلام كرد.

اوباما در طرح جدید خود برای بودجه، خواستار 350 میلیارد دلار بودجه اضافی شد تا از سقف مالیات حقوق بگیران دولت كاسته و ضمن آن سرمایه كارخانه های داخلی تقویت شود و شركتهایی كه در خارج از كشور مشغول فعالیت هستند، به كشور بازگردند.

'همچنین استخدام معلمان، بازآموزی كارگران و تقویت بنیان های زیرساختی در حال متلاشی هم در این بودجه اضافی پیش بینی شده است.'

دراین بودجه پیشنهادی، سهمی ناچیزبه برنامه های بخش خدمات بهداشت و درمان و تامین اجتماعی اختصاص یافته است.

در طرح قبلی بودجه، دولت ناگزیر بود برای اجرای این برنامه ها دست به استقراض سنگین بزند.

اوباما در طرح جدید پیشنهادی خود، پیش بینی كرده است كه كسری بودجه دولت را با افزودن بر مالیات شركت ها و طبقات ثروتمند جامعه تا 2 هزار میلیارد دلار در یك دهه آینده مرتفع سازد.

همه تلاش اوبامااین است كه كنگره را وادارسازدتا قانون جدیدی برای مالیات وضع شود، به نحوی كه حداقل بار مالیاتی بر دوش طبقات متوسط جامعه تحمیل شود و در عوض طبقات میلیونر حداقل 30 درصد از درآمد سالانه شان را مالیات بپردازند.

اوباما درطرح جدید خواستار تصویب 3هزار و 8 میلیارد دلار هزینه دولت در سال مالی آینده شده است. در عوض بودجه وزارت دفاع 'پنتاگون' و آژانس های دولتی در یك دهه دیگر كاهش یابد.

اوباما گفت كه طرح بودجه پیشنهادی او موجب 4 هزار میلیارد دلار صرفه جویی در ده سال آینده خواهد شد و نرخ استقراض دولت را ثابت حفظ خواهد كرد.

به رغم این صرفه جویی كه اوباما آن رااعلام می كند، درطرح جدید، كسری بودجه بیش از میزانی است كه در ماه سپتامبر به كنگره پیشنهاد شده بود. این كسری بودجه برای ده سال آینده بیش از 600 میلیارد دلار در سال خواهد بود.

بخشی از این بدهی كه در اختیار سرمایه گذاران خارجی باقی خواهد ماند تاسال 2021 به 18 هزار و 7 میلیارد دلار هم بالغ خواهد شد كه معادل 5/76درصد كل اقتصاد آمریكاست و دو برابر بدهی امریكا قبل از سال ركود اقتصادی یعنی سال 2007 است.

این كسری بودجه 1 هزار میلیارد دلار بیش از میزانی است كه رئیس جمهور آمریكا آن را در ماه سپتامبر پیش بینی كرده بود.

در مجموع در طرح جدید، كسری بودجه آمریكا در ده سال آینده 350 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت كه ناشی از طرح های 125میلیارد دلاری احداث جاده و خط آهن و تداوم روند كاهش مالیات از خانوده هایی است كه 10 هزار دلار برای شهریه دانشگاه می پردازند و همچنین معافیت مالیاتی مشاغلی است كه در سراسر امریكا دست به تحقیقات می زنند.

در دولت بوش از خانواده هایی كه سالانه تا سقف 250هزار دلار درآمد داشتند،مالیات اخذ نمی شد.

جمهوریخواهان می گویند كه اوباما برای كاهش بدهی ها ازافزودن بر مالیاتها و با توسل به لطائف الحیل استفاده كرد، در حالیكه از این مسئله غافل است، ملت با بالا رفتن سن شان بر هزینه هایشان افزده می شود و دولت از رفاه این قشر از جامعه غافل مانده است.

'میت رامنی' رقیب انتخاباتی اوباما طرح پیشنهادی وی را 'توهین به مالیات دهندگان آمریكایی' توصیف كرده ومی گوید كه اوباما گامی معنادار برای حل بحران وبرخورداری ازتامین اجتماعی و مراقبتهای درمانی و بهداشتی شهروندان برنداشته است.

اوباما دو سال است كه برای بازسازی ساختارهای تامین اجتماعی و مراقبت های بهداشت ودرمان تحت فشار قرار دارد .

اوباما سال گذشته میلادی توصیه های كمیسیون مالی كه خود او برای تنظیم راهبردی جهت كاستن از بدهی های ملی تشكیل داده بود، را تصویب نكرد.

وی و دمكرات ها دركنگره می گویند تا زمانی كه جمهوریخواهان با افزایش مالیاتها موافقت نكنند، موافق كاهش مزایای فهرست حقوق بگیران نخواهند بود.

بودجه ای كه اوباما آن را روز دوشنبه پیشنهاد داد، هزینه جاری دولت در بخش مراقبتهای بهداشتی را به میزان 360 میلیارد دلار برای یك دهه آینده تعدیل می كند. دولت سوبسید شركتهای داروسازی و سایر شركتهای خدمات رسانی در بخش بهداشت و درمان را كاهش می دهد و از سال 2017 حق بیمه بازنشسگان جدید و مستخدمین دولت با درآمدهای بالا را رشد می دهد و در عوض هزینه های جاری دولت برای خدمات مراقبت از سالمندان و بیماران در خانه را بالا می برد.

سال 2011 بحثهای داغی بر سر بدهی های فدرال در دولت و كنگره مطرح بود.

مترجمام**1591**1590**





:: برچسب‌ها: شیکاگو , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: