درخواست باهنر از شورای نگهبان
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدرضا باهنر روز سه شنبه در نشستی خبری با بیان اینكه ما در كار شورای نگهبان دخالت نمی كنیم و آنها حرف اول و آخر را می زنند، افزود: خوشبختانه رد صلاحیت و یا كار بررسی صلاحیت های حدود 80 نفر از نمایندگان مجلس كه از همه جناح های سیاسی بودند هیچگونه جهت گیری سیاسی نداشته است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل رد صلاحیت 35 نفر از نمایندگان مجلس را كه نمی دانستیم برای چه رد شدند و ما معتقد بودیم كه مشكل خاصی ندارند را بررسی كردیم و تاكنون مشكل 17 نفر آنها حل شده است اما هنوز نزدیك به 25 نفر هستند كه صلاحیت شان تایید نشده است.

باهنر اظهار داشت: البته ما هم معتقدیم عده كمی از نمایندگان مجلس كه تایید صلاحیت نشدند جایی برای اصلاح وضعیت آنها وجود ندارد و حدود دو سه نفری هم حدس می زنیم به خاطر اتهام در پرونده فساد مالی رد صلاحیت شدند.

دبیركل جامعه اسلامی مهندسین در مورد نحوه تشكیل فهرست 30 نفر جبهه متحد اصولگرایان گفت: در مرحله اول 100 نفر كه دارای شرایط عمومی بودند معرفی شدند كه از این تعداد بر اساس اصول این جبهه شامل اعتقاد به اسلام ، انقلاب ، امام (ره) و رهبری و وابسته نبودن به جریان های فتنه و فساد، 30 نفر نهایی انتخاب شدند .

باهنر تصریح كرد : از این 100 نفر حدود 20 نفر دیگر هم شرایط لازم این لیست را داشتند اما آنهایی كه شورای مركزی رای بالاتری به آنها دادند توانستند وارد این فهرست شوند.

وی گفت: جبهه متحد 'سنگین ترین لیست تهران' را ارائه داده است و فاصله ما با دیگر رقبا اعم از اصولگرایان و اصللاح طلبان بسیار بالا است و بر اساس نظرسنجی ها وضع بسیار خوبی برای انتخابات داریم.

باهنر گفت: بر اساس تصمیم این جبهه حضور برخی افراد جبهه متحد در دیگر لیست ها اصول گرایی بلامانع است.

وی در بیان پیش بینی خود از تركیب مجلس نهم گفت: میزان حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده با مجلس فعلی تفاوت چندانی نخواهد داشت و در مجلس نهم هم آمارشان حدود 40 نفر خواهد بود.

این فعال سیاسی تصریح كرد: تركیب اصلی مجلس آینده را را اصولگرایان با دو یا سه گرایش تشكیل خواهند داد به طوری كه جبهه متحد اصولگرایان تركیب اصلی و سپس جبهه پایداری در مكان بعدی قرار خواهند داشت و جبهه ایستادگی شانس پایینی در این تركیب خواهد داشت.

وی شاكله مجلس نهم را افراد كارآمد ، معتدل و فارغ از افراط و تفریط ها دانست .

دبیر كل جامعه اسلامی مهندسین مهمترین برنامه مجلس آینده را رسیدگی به مشكل بیكاری و معیشت مردم عنوان كرد و افزود: مجلس به دنبال اشتغال پایدار است به طوری كه سالانه حدود یك میلیون و 200 هزار شغل خالص و پایدار در كشور فراهم شود.

سیام**1663**2026





:: برچسب‌ها: نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: