جواد انصافی با نمایش 'نوروز و پیروز' به تاجیكستان سفر می‌كند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از مركز هنرهای نمایشی، جواد انصافی كه از امروز(سه شنبه) نمایش 'نوروز و پیروز' را در تماشاخانه سنگلج به صحنه می‌برد، گفت: طبق صحبت‌ها و رایزنی‌هایی كه توسط علی‌اكبر طرخان سرپرست امور بین‌الملل مركز هنرهای نمایشی انجام شده، این اثر نمایشی در ایام نوروز در تاجیكستان به صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: این نمایش كه در پانزدهمین جشنواره آیینی - سنتی به عنوان اثر منتخب معرفی شد، در ایام نوروز برای ترسیم فرهنگ پیشواز از بهار و نوروز ایرانیان، از 16 فروردین ماه در تاجیكستان اجرا می‌شود.

نویسنده و كارگردان نمایش' نوروز و پیروز' خاطرنشان كرد: اجرای این اثر در تاجیكستان به مدت چهار روز ادامه دارد و قرار است این نمایش در چند شهر این كشور از جمله شهر 'دوشنبه' - پایتخت تاجیكستان - و 'خجند' به صحنه برود.

وی افزود: به خاطر آنكه این سفر از طریق زمینی صورت می گیرد و برای رسیدن به تاجیكستان باید از ازبكستان و تركمنستان عبور كنیم، در صورتی كه مسوول امور بین المللی مركز هنرهای نمایشی بتواند هماهنگی‌ها و رایزنی‌های لازم را با مسوولان فرهنگی ازبكستان انجام دهد، علاقه مندم این اثر را در ازبكستان نیز اجرا كنم.

این اثر كه حاصل پنج سال تحقیق جواد انصافی بر روی آیین‌های نوروزی است، درباره دختر پادشاهی است كه مریض شده و پزشكان از درمان او عاجز هستند.

جواد انصافی، فروغ یزدان (انصافی)، احمد آهسته، محمدرضا قربانی، حمید رئوف، فریبا مهدیه، رضا معراجی، امیر محمد انصافی، بیتا نوروزی و فرشته اعظمی بازیگران نمایش 'نوروز و پیروز' هستند.

نمایش 'نوروز و پیروز' از امروز(سه شنبه) تا 26 اسفند ماه هر شب ساعت 19 در تالار سنگلج تهران به صحنه می‌رود.

فراهنگ ** ا.خ ** 1071





:: برچسب‌ها: انگلستان , نیویورک , پرنده ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: