وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حضور مردم در انتخابات دشمن را وادار به عقب نشینی می كند
نوشته شده توسط : gogos

'سیدمحمد حسینی' عصر روز سه شنبه در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) شهرستان رودبار جنوب واقع در استان كرمان افزود: انتظار این است كه تمامی واجدان شرایط به عنوان یك وظیفه ملی و شرعی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی شركت كنند.

وی گفت: هرچند اختلاف نظرها وجود دارد اما اصل مهم حضور مردم در صحنه است تا امید واهی دشمنان هرچه بیشتر به یاس و ناامیدی تبدیل شود.

لو با تاكید بر اینكه ایران اكنون روی پای خود ایستاده است افزود: انقلابهای اخیر منطقه از انقلاب اسلامی ایران الگو می گیرند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: از پایداری و استقامت مردم ایران است كه روز به روز قدرت آمریكا و صهیونیسم در منطقه افول می كند.

وی در ادامه بر لزوم یادآوری روزهای انقلاب و دفاع مقدس توسط هنرمندان تاكید و بیان كرد: این یادآوری برای آن است كه فراموش نكنیم در دوران دفاع مقدس رزمندگان چگونه فداكاری كردند.

حسینی گفت: هركس به اندازه توان خود باید برای پایداری، پیشرفت و اهداف بلند كشور تلاش كند.

وی ادامه داد: این عزم و اراده در كشور وجود دارد زیرا كه ما خودمان را باور كرده ایم.

او گفت: گروههایی مانند ملی مذهبیها در گذشته می گفتند كه ما در بن بست هستیم اما امام راحل فرمودند در هر حالتی می توان كارهای بزرگ را انجام داد.

وی با تقدیر از حضور مردم كرمان به وی‍ژه شهرستانهای جنوبی این استان در انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: مردم جنوب این استان در انتخابات گذشته ركوردشكنی كردند و پای صندوقهای رای آمدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه همچنین از تمامی دست اندركاران راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در رودبار جنوب تقدیر و بیان كرد: امیدواریم این مركز موجب رونق فعالیتهای فرهنگی و هنری این شهرستان شود.

وی ادامه داد: با راه اندازی این مجتمع باید بر اساس علاقه مندی جوانان برنامه های آموزشی دایر شود تا آنان بتوانند استعداد خود را نشان دهند و برای ارتقا سطح آگاهی و بینش مردم گام برداشته شود.

حسینی گفت: امید است به زودی 'خانه فرهنگ دیجیتال' مجموعه فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نیز راه اندازی شود زیرا دشمن سرمایه گذاری زیادی برای تاثیرگذاری از طریق روشهای مختلف بر افكار جوانان كرده است.

وی اضافه كرد: اكنون در شهرستانهای قلعه گنج و منوجان نیز مجتمعهای فرهنگی و هنری در دست ساخت است كه با اتمام آنها به جز شهرستان فاریاب تقریبا در جنوب استان كرمان شهرستانی فاقد مجتمع فرهنگی و هنری نخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه در كرمان برنامه های متنوعی در دست انجام است گفت: هم اینك هشت طرح فرهنگی با 10 هزار مترمربع زیربنا و اعتبار 85میلیارد ریال در این استان آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: هفت طرح فرهنگی نیز در استان كرمان با 14 هزار و 500 مترمربع در دست ساخت است كه تا پایان سال آینده بهره برداری می شود.

حسینی افزود:‌ تالار بزرگ كرمان با 12 هزار مترمربع در دست ساخت است كه بیانگر اهتمام دولت به توسعه اماكن فرهنگی در كرمان و جنوب این استان است.

وی گفت: دولت دهم وظیفه خود را سرعت دادن به كارها می داند چنانكه شاهد اجرای طرحهای مختلفی از جمله مسكن مهر در سراسر كشور و با جدیت كامل هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشرفتهای گسترده در حوزه های مختلف، افزود: این در شرایطی است كه كشور در تحریم بوده و دشمن تصور می كند ما در برابر آنان زانو می زنیم كه خیالی واهی است زیرا مردم ما در برابر شرق و غرب به مانند هشت سال دفاع مقدس مقاومت كرده و شرایط سخت را پشت سر می گذارند.

حسینی همچنین بر انس بیشتر با قرآن تاكید و بیان كرد: هنرمندان نیز برای افزایش هرچه بیشتر اثرگذاری آثار هنری خود باید از قرآن و آموزه های آن بهره گیری كنند.

وی همچنین با تقدیر از خیران رودبار جنوب به ویژه 'محمدحسین سالمی' اهداكننده زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در رودبار جنوب گفت: هركس بتواند با چنین اقداماتی دولت را یاری كند موجب می شود كارها بهتر و موثرتر انجام شوند.

همچنین ‌در این مراسم از خیر اهداكننده زمین مجتمع فرهنگی و هنری امام رضا(ع) رودبار جنوب و دست اندركاران ساخت این مجموعه تقدیر شد.

امام جمعه رودبار نیز در این مراسم با تقدیر از توجه دولت به ویژه به عرصه های فرهنگی و هنری جنوب استان كرمان، خواستار تاسیس دارالقرآن، مركز دیجیتال و كتابخانه در این شهرستان شد.

حجت الاسلام 'عباس گروهی' بر تامین نیروی انسانی مورد نیاز این مجموعه ها از بین نیروهای بومی نیز تاكید كرد.ك/2

7445/8154





:: برچسب‌ها: پرنده , خورشید ,
:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: