یك مسوول وزارت بهداشت: جایگاه دفاتر پرستاری كشور ارتقا می یابد
نوشته شده توسط : gogos

' سیده فاطمه حقدوست اسكویی' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در اراك افزود: پرستاری یكی از محورهای مهم نیروی انسانی در بدنه درمان كشور است و كیفیت و ارتقای جایگاه و موقعیت شغل حرفه ای این قشر از برنامه های با اولویت وزارتخانه است.

وی توضیح داد: اجرای قانون ارتقای بهره وری بالینی پرستاران از مهر ماه امسال در كشور اجرایی شده و هم اكنون 30 درصد پرستاران كشور از مزایای این قانون بهره مند هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشكی كشور اظهار كرد: تمامی دانشگاه های علوم پزشكی موظف و ملزم به اجرای قانون بهره وری پرستاران هستند و باید تامین اعتبارات لازم و كمبود نیروی انسانی این حوزه را در اولویت كار خود قرار دهند.

حقدوست اسكویی اضافه كرد: پارسال 23هزار نیروی متخصص در حوزه پرستاری كشور جذب شد اما به دلیل اینكه بخش بزرگی از نیروی انسانی این حوزه در آستانه بازنشستگی است و توسعه حوزه درمان و بیمارستانهای تازه تاسیس كشور با مجوزهای استخدامی همخوانی ندارد درحال حاضر فشار مضاعفی بر پرسنل پرستاری وارد می شود.

وی بیان كرد: براساس استانداردهای موجود باید به ازای هر تخت بیمارستانی دو نیروی انسانی در حوزه پرستاری موجود باشد در حالی كه هم اكنون میانگین نیروی انسانی برای هر تخت بین یك و دو دهم تا یك و هفت دهم است.

قائم مقام وزیر بهداشت در دفتر پرستاری ادامه داد: جاری سازی نظام مراقبت بر اساس شرح وظایف مصوب پرستاران از برنامه های مهم در حال اجراست چرا كه درحال حاضر بسیاری از پرستاران در مراكز درمانی مجبور به انجام اموری می شوند كه از دایره وظایف آنان خارج است و این مساله فشار مضاعفی به آنان وارد می كند.

حقدوست اسكویی گفت: پرستاری جزو مشاغل سخت است و فشار كاری مضاعف و خارج از وظایف موجبات فرسودگی نیروی انسانی این حوزه را فراهم می كند.

وی افزود: سند استانداردهای مراقبتی نظام پرستاری كشور تدوین شده و دانشگاه های علوم پزشكی كشور باید این مهم را اجرایی كنند.ك/3

560/559





:: برچسب‌ها: سفید , عشق , برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: