برای رفع كمبودها در حوزه معارف و علوم اسلامی برنامه درستی نداریم
نوشته شده توسط : gogos

به‌گزارش ایرنا از مركز خبر حوزه، آیت‌الله 'محمد تقی مصباح یزدی' روز سه شنبه در دیدار جمعی از اساتید و طلاب مجتمع آموزشی عالی فقه(مدرسه حجتیه) قم با اشاره به اهمیت تهذیب و تربیت اخلاقی، افزود: همان‌طور كه باید آراسته به علوم اهل‌بیت(ع) باشیم، باید متخلق به اخلاق اسلامی نیز بود.

وی اضافه كرد: همچنانكه مرتبه نازله‌ای از علم ائمه(ع) را داریم، باید در همان اندازه از تقوای آنان را داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری، دنیا طلبی را بزرگترین آفت بشر در برابر حق دانست و گفت:‌ همه فسادها، خونریزی‌ها و ظلم ها بخاطر دنیاطلبی است و اگر به زخارف دنیا پشت پا نزنیم رشد نمی‌كنیم.

وی با توصیه به طلاب به رعایت هر چه بیشتر تقوای الهی و كسب اخلاق حسنه، بیان كرد: اگر روحیه دنیاگریزی و عدم دلبستگی به دنیا را در خود تقویت كنیم، اول می‌توانیم از معارف اسلامی بهره ببریم و بعد در تبلیغ و رساندن این معارف به دیگران موفق خواهیم شد.

مصباح یزدی اسلام و انقلاب اسلامی را نعمت بزرگی برای مسلمانان دانست و گفت: بسیار خوشحال كننده است كه مسوولان و دست‌اندركاران حوزه، تحول بزرگی را در حوزه بوجود آورده‌اند كه نمونه آن مجتمع آموزش‌عالی فقه است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اضافه كرد: امروز پیاده كردن برنامه های اسلام به عهده علماست و این مسوولیت بزرگترین افتخار برای آنان محسوب می‌شود كه جانشین پیامبر(ص) و امام(ع) شده‌اند.

وی تاكید كرد: باید این فرصت را غنیمت شمرده و به اندازه ظرفیت خود تلاش كنیم تا مردم را با خدا آشنا سازیم و راه تقرب را به آنان بیاموزیم.

مصباح یزدی ادامه داد:‌ البته امكانات خوبی كه فراهم شده امیدوار كننده است، اما از لحاظ كمیت و مهارت در انتقال و تبلیغ با آنچه كه نیاز است، فاصله داریم.

/7404/ 380/607





:: برچسب‌ها: تابستان , ابرها ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: