یافتن مفقودان پیست همدان از زیر یك میلیون متر مكعب برف آسان نیست
نوشته شده توسط : gogos

'علی شكرآبی' كه برای كمك به عملیات تجسس برای یافتن اجساد حادثه دیدگان بهمن به همدان سفر كرده ، روز دوشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا افزود: ریزش بهمن باعث تجمع یك میلیون متر مكعب برف در سطحی به طول یك كیلومتر‌، عرض یكصد متر و عمق بیش از 12 متر بر روی پیست اسكی شده كه جست و جو را برای یافتن مفقودان مشكل ساخته است.

وی بیان داشت: برای تسریع در عملیات جست و جو تعداد پنج دستگاه 'بیل میكانیكی' در محل مستقر شده و قرار است چهار دستگاه دیگر نیز امروز بكار گرفته شود.

این كارشناس بهمن شناسی اضافه كرد: ریزش بهمن در منطقه تاریك دره همدان به این حجم گسترده در 50 سال اخیر سابقه نداشته است.

وی افزود: هم اكنون به دلیل رطوبت بالا ،برودت شدید هوا، برف انباشته شده بصورت 'بتون' است و به راحتی نمی توان در این منطقه حفاری كرد.

شكرآبی در ادامه گفت: فاصله بارش برف در همدان كه نوبت اول آن در آبان ماه و نوبت دوم در هفته گذشته بود، باعث یخ زدگی در زیر سطح برف شد و همین مساله به سقوط بهمن از تمامی شیارهای پیست مسابقه تاریك دره منجر شده است.

وی با قدردانی از استقرار گروه های امدادی در منطقه تاریك دره همدان، گفت: بدون تردید این همكاری همه جانبه رسیدن به هدف نهایی در یافتن مفقودشدگان را هموار می سازد.

شكرآبی، تلاش مجموعه اداره كل ورزش و جوانان همدان، گروه های كوهنوردی، اسكی بازان حرفه ای و گروه هیمالیانوردی مستقر در پیست تاریك دره را بسیار مثمر ثمر خواند.

وی خاطرنشان كرد: تمامی موارد آیین نامه در وقوع بهمن در این سانحه رعایت شده است.

گفتنی است؛ بر اثر سقوط بهمن در پیست اسكی 'تاریك دره ' همدان در بعد از ظهر جمعه گذشته چهار نفر مفقود شدند.

'فواد آزادیان' فرزند 'یوسف آزادیان' رییس هیات اسكی استان همدان به همراه 'اكبر سماوات' راننده خودروی 'پیست كوب' و یك زوج جوان اسكی باز در این حادثه زیر بهمن مفقود شده اند.

7520/551/575/ 640





:: برچسب‌ها: غروب , بهار , واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: