انتخابات در ایران نشانه اقتدار مردمسالاری دینی در برابر غرب است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا ، ' محمد صاحب الدراجی ' روز سه شنبه در دیدار با علی نیكزاد وزیر راه وشهرسازی كشورمان در محل این وزارتخانه اظهار داشت : عراق به میزان دو میلیون و 500 هزار واحد مسكونی كمبود دارد و این درحالی است كه شاهد رشد جمعیت هم هستیم .

وی از نیاز كشور متبوعش به احداث هزاران كیلومتر راه جدید در كنار بازسازی دهها هزار كیلومتر راه خبرداد و خواستار حضور شركت های ایرانی برای اجرای پروژه های این بخش شد.

الدراجی با بیان اینكه قرار است در سال 2016 تولید نفت عراق به شش میلیون بشكه در روز برسد ، گفت : اكنون این برنامه سبب شده تا شركت های نفتی بین المللی برای مشاركت در پروژه های نفتی در این كشور تشویق شوند .

وی تصریح كرد : بخش راه در كنار مسكن همراه با انرژی و نفت در عراق به طور گسترده ای فعال خواهد شد و شركتهای داخلی برای اجرای پروژه های مربوطه ،توان لازم را ندارند .

این مقام عراقی افزود: كشور ما اكنون نیازبه تاسیس كارخانه های تولید مصالح ساختمانی و سرمایه گذاری در این ارتباط دارد و علاوه برآن سرمایه گذاری با سودآوری لازم همراه خواهد شد .

وی خاطرنشان ساخت : بررسیها نشان می دهد ، در زمان حاضر 60 درصد مصالح ساختمانی مورد نیاز عراق از ایران تامین می شود و ساخت وسازهای مسكن نیز از قرار هر مترمربع 700 دلار در این كشور صورت می گیرد ، درحالی كه براساس اطلاع ،مسكن مهر از قرار هر متر مربع 300 دلار تمام می شود .

الدراجی گفت : شركتهای ایرانی در عراق با اجرای پروژه های مسكن می توانند از سود 100 درصد برخوردار شوند و فعالان این بخش می توانند با پشتیبانی دولت فعالیت موثری داشته باشند .

وی اضافه كرد :دولت عراق نسبت به توانمندی شركتهای فنی ومهندسی ایران از آگاهی لازم برخوردار است و انتظار می رود ، اینگونه شركت ها از بازار این كشور بهره لازم را بگیرند .

قرار است هیات عراقی كه به سرپرستی وزیر مسكن و آبادانی این كشور در تهران بسر می برند ، در پایان سفر هشت روزه خود با طرف ایرانی تفاهم نامه های جداگانه ای در زمینه راه و شهرسازی امضا كنند .

هیات عراقی از 29 بهمن به ایران آمده و تا ششم اسفند در كشورمان اقامت دارند .

اقتصام ** 1559**1319





:: برچسب‌ها: جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: