الکس فرگوسن: تا سالم هستم به مربیگری ادامه می‌دهم
نوشته شده توسط : gogos
سر الکس فرگوسن

الکس فرگوسن بیست و شش سال پر موفقیت را با باشگاه منچستر یونایتد پشت سر گذاشته است

سر الکس فرگوسن می‌گوید هنوز به بازنشسته شدنش دستکم دو یا سه سال دیگر مانده است، و می‌خواهد با قهرمانی در لیگ برتر از منچستر یونایتد کناره بگیرد.

او می‌گوید اگر سلامتی اش اجازه دهد به کارش ادامه می دهد و دو یا سال سه دیگر به او لطمه ای نخواهد زد.

فرگوسن همچنین مایل است بعد از کناره‌گیری از مربیگری، در سمت دیگری به فعالیت خود در باشگاه ادامه دهد، بویژه اینکه او به احتمال زیاد در تعیین گزینه بعدی مربیگری تیم موثر خواهد بود.

اگرچه فرگوسن هیچگونه زمانبندی خاصی برای پایان دوره مربیگریش در یونایتد نداده، اما اذعان دارد که اینکه او تا کی در سمت خود باقی می ماند اولین سوالی بازیکنانی است که می خواهند با این تیم قرارداد ببندند یا قرارداد خود را تمدید کنند.

آمار قهرمانی فرگوسن با منچستریونایتد

لیگ برتر (۱۲ بار)

لیگ قهرمانان اروپا (۲ بار)

جام حذفی (۵ بار)

جام اتحادیه (۴ بار)

جام برندگان جام اروپا (یک بار)

سوپر کاپ اروپا (یک بار)

جام بین قاره‌ای (یک بار)

جام باشگاه‌های جهان (یک بار)

آقای فرگوسن که در یک گفت‌وگوی طولانی با رادیو فایو لایو بی بی سی شرکت کرده بود گفت: "بازیکنان یا وکلایشان از مدیر اجرایی باشگاه در این باره می‌پرسند، و جواب او (دیوید گیل) این است که (فرگوسن) در حال حاضر تصمیمی برای بازنشستگی ندارد. ما هرگز در این باره صحبت نکردیم اما بدون تردید ما به یک مربی با تجربه نیاز خواهیم داشت".

فرگوسن پیش از این در سال ۲۰۰۲ اعلام کرد که می‌خواهد از مربیگری استعفا دهد و یک شغل مدیریتی بگیرد، اما بر سر کار باقی ماند و گفت که همسرش او را متقاعد کرده به کارش ادامه دهد. او از آن پس ۵ بار دیگر لیگ برتر را برد و در لیگ قهرمانان اروپا هم یونایتد را برای بار دوم قهرمان کرد.

فرگوسن، گاسکوئین را بهترین استعداد انگلیسی بعد از 1966 می‌داند

فرگوسن که پس از دوره‌ای موفقیت‌آمیز از باشگاه آبردین در اسکاتلند به منچستر یونایتد آمد می‌گوید: "اگر من می‌خواستم الان به این تیم بیایم قطعا با مشکل روبرو می‌شدم. وقتی من آمدم لیورپول قدرت برتر بود و همه عناوین را می‌برد. یونایتد خیلی عقب بود و ما مجبور بودیم تیم و باشگاه را بازسازی کنیم. کار آسانی نبود و زمان زیادی هم برد. سابقه آبردین، اعتماد به نفس لازم برای موفقیت را به من داده بود".

الکس فرگوسن در این گفت‌وگو درباره موضوعات دیگری نیز صحبت کرده است. از جمله اینکه اعتراف کرده که در سال ۲۰۰۶ می‌توانسته تنها با ۱۰۰.۰۰۰ پوند، جو هارت، دروازه‌بان ملی‌پوش منچسترسیتی، را به استخدام یونایتد درآورد اما این کار را نکرده است. فرگوسن معتقد است جو هارت بهترین دروازه‌بان بیست سال اخیر فوتبال انگلستان است و در ده سال آینده شماره یک تیم ملی این کشور خواهد بود.

فردیناند و رونی

فرگوسن: به فردیناند گفتم تو دیگر بازیکن پنج سال پیش نیستی، خودت را با شرایط تطبیق بده

فرگوسن همچنین در رابطه با وضعیت ریو فردیناند گفته: وقتی بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلستان را از فردیناند گرفتند به او گفتم نباید بگذاری این موضوع بر تو تاثیر بگذارد. در نظر داشته باش که در یونایتد هم کاپیتان نخواهی بود چرا که دیگر نمی توانی هر هفته در ترکیب اصلی باشی. تو دیگر همان بازیکن ۵ سال پیش نیستی و باید خودت را با شرایط جدید منطبق کنی". فرگوسن می‌افزاید: "با بازیکنی که پا به سن می‌گذارد باید اینطور برخورد کرد. فردیناند حالا با همان روحیه همیشگی بازی می‌کند".

پس از ۲۶ سال کار در الدترافورد و در استخدام داشتن بازیکنانی مختلف، فرگوسن از نخریدن یک بازیکن خاص اظهار پشیمانی می‌کند: " من سعی کردم پل گاسکوئین را جذب کنم. از سال ۱۹۶۶ او تنها ستاره‌ای است که انگلستان تولید کرده. گاسکوئین باور نکردنی بود. ای کاش او را به یونایتد آورده بودم. او توانایی بازی برای برزیل را هم داشت. اشتباهی او که کرد این بود که در در سال‌های آغاز بیست سالگی‌اش به لندن رفت. برایان رابسون یا بابی رابسون می‌توانستند در اینجا کمکش کنند".





:: برچسب‌ها: فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: