روسیه از انتخاب كوفی عنان به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه حمایت كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، لوكاشویچ روز جمعه با صدور بیانیه ای افزود: انتظار داریم فعالیت عنان به عنوان سیاستمدار شناخته شده در عرصه بین المللی به حل مسایل سیاسی و انسانی سوریه بر مبنای همكاری با تمامی طرف های درگیر و با هدف برقراری صلح از طریق مذاكرات سیاسی میان مخالفان و دولت كمك كند.

وی، آمادگی روسیه را برای همكاری تنگاتنگ با عنان در مقام فرستاده ویژه سازمان ملل متحد واتحادیه عرب به سوریه به منظور یافتن راه حل های مورد قبول همه در راستای پایان دادن به درگیری ها اعلام كرد.

سازمان ملل متحد واتحادیه عرب كوفی عنان را به عنوان فرستاده ویژه خود در امور سوریه انتخاب و معرفی كردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: انتظار می رود عنان به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل با تمامی طرف های ذینفع در داخل و خارج سوریه برای پایان دادن به خشونت ها و دستیابی به دموكراسی مورد انتظار مردم این كشور ازطرق سیاسی صلح آمیزو فراگیر، تعامل و همفكری كند.

لوكاشویچ تاكید كرد: بدون شك دستیابی به یك راه حل پایدار و صلح آمیز در سوریه تنها از طریق گفت وگوهای سیاسی میان دولت و تمامی طیف های مخالف دولت میسر خواهد شد.

روسیه برخلاف كشورهای غربی و عربی بر لزوم جلوگیری از هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه و حل مسایل آن از طریق مذاكره تاكید دارد.

اروپام/518 ** 1064 **





:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: